جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مسئول بسیج سازندگی سپاه دشتستان گفت: در قالب تسهیلات راه اندازی طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی مبلغ 30 میلیارد ریال در یکسال گذشته توسط بسیج سازندگی دشتستان به متقاضیان پرداخت شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، سرگرد احمد احمدزاده افزود: تسهیلات پرداختی به متقاضیان جهت ایجاد و راه اندازی 165 کارگاه در حوزه های مختلف صنایع تولیدی، تبدیلی و کشاورزی بوده است.\n\nوی اظهار داشت: بسیج سازندگی پس از دستور مقام معظم رهبری بصورت یک تشکیلات منسجم در سال 1379 تاسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۲۲۲۴
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

فکرشهر: مسئول بسیج سازندگی سپاه دشتستان گفت: در قالب تسهیلات راه اندازی طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی مبلغ 30 میلیارد ریال در یکسال گذشته توسط بسیج سازندگی دشتستان به متقاضیان پرداخت شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سرگرد احمد احمدزاده افزود: تسهیلات پرداختی به متقاضیان جهت ایجاد و راه اندازی 165 کارگاه در حوزه های مختلف صنایع تولیدی، تبدیلی و کشاورزی بوده است.

\n\n

وی اظهار داشت: بسیج سازندگی پس از دستور مقام معظم رهبری بصورت یک تشکیلات منسجم در سال 1379 تاسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

\n\n

این مسئول برنامه های بسیج سازندگی را شامل کمک به معیشت خانواده ها، کمک به دولت در اجرای طرح عظیم توسعه بخش کشاورزی، ترویج فرهنگ کار تولید و کارآفرینی، افزایش سرانه تولید، جلوگیری از افزایش واردات محصولات کشاورزی، سهل و کوتاه کردن زنجیره تولید تا مصرف ذکر کرد.

\n\n

احمدزاده همچنین از اهداف کلی تشکیل سازمان بسیج سازندگی در حوزه طرح های هجرت و اردوهای جهادی نیز غنی سازی اوقات فراغت، شناسایی و هدایت و قابلیت های دانش آموزان و افزایش تجربه آنان و همچنین آشنایی اقشار مختلف مردم با فرهنگ کار و تلاش و کمک به نیازمندان اعلام کرد.

\n\n

وی در خصوص طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی گفت: بسیج سازندگی شهرستان دشتستان در زمینه پرورش مرغ بومی ، زنبور عسل، قارچ خوراکی، ورمی کمپوست و تولید کودهای کشاورزی، محصولات گلخانه ای، صنایع تبدیلی و تولیدی کوچک و کشاورزی وهمچنین دام سبک و سنگین از تولید کنندگان حمایت می کند.

\n\n

وی کمک به کاهش واردات کشاورزی و افزایش سرانه تولیدات کشاورزی و فرهنگ کار و تولید و کارآفرینی در کشور را از اهداف مهم راه اندازی این کارگاه ها ذکر کرد.

\n\n

مسئول بسیج سازندگی سپاه دشتستان همچنین در خصوص طرح های هجرت و اردوهای جهادی نیز اظهار داشت: طرح های اردوی های جهادی و هجرت در حوزه های دانش آموزی و بسیج اقشار و محلات از اوائل تابستان آغاز و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.

\n\n

وی بیان داشت: مرمت و نوسازی مدارس،اعزام تیم های پزشکی و درمان رایگان در مناطق محروم و دورافتاده، اجرای کارهای فرهنگی و مذهبی در روستاهای دورافتاده و فعالیت های کشاورزی از مهمترین برنامه های اردوهای جهادی است.

\n\n

وی به ایرنا گفت: در سال گذشته 13 هزار نفر روز در عرصه های مختلف اردوهای جهادی و هجرت در شهرستان بکارگیری شده اند و امسال نیز حضور 14 هزار نفر روز را در برنامه پیش بینی کرده ایم.

\n\n

احمدزاده احداث خانه عالم، تعمیر مسکن نیازمندان، احداث آب انبار، سدهای خاکی در بخش ارم و بوشکان،چمن مصنوعی ورزشی و ساخت پارک کودک و حسینیه و دفاتر ائمه جمعه و احداث غسالخانه و خانه بهداشت را از مهمترین فعالیت های بسیج سازندگی در سال گذشته عنوان کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر