شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۴۳۶
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۳

فکرشهر: رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با تشکیل بانک اطلاعات دانش آموزی در مدارس، ۴۲ هزار دانش‌آموز در سراسر استان، متقاضی استفاده از سرویس دانش‌آموزی هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، بهرام مغدانی اظهار کرد: نرخ سرویس‌های دانش‌آموزی ابتدا در کارگروه‌های ماده ۱۸ (کارگروه ساماندهی سرویس‌های مدارس) در همه شهرستان‌ها و مناطق بر اساس میزان رشد تورم سالانه بررسی و نرخ‌های پیشنهادی برای تصویب به شوراهای اسلامی ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی پس از بررسی، لیست نرخ‌های مصوب را به شهرداری‌ها ابلاغ می‌کند، افزود: شهرداری‌ها از طریق ادارات آموزش و پرورش، لیست نهایی را در اختیار مدارس قرار می‌دهند.

مغدانی خاطرنشان کرد: در برخی از شهرها و مناطق، شهرداری‌ها اسامی شرکت‌های مجاز حمل و نقل دانش آموزان را نیز به ادارات آموزش و پرورش اعلام می‌کنند و مدارس از طریق این شرکت‌ها، سرویس‌های دانش آموزان را تأمین می‌کنند.

وی در خصوص شهرها و مناطقی که شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی وجود ندارد، تصریح کرد: رانندگان متقاضی برای گرفتن مجوز باید به شهرداری‌ها مراجعه کنند که شهرداری‌ها نیز پس از بررسی صلاحیت راننده و ایمنی وسیله نقلیه، مجوز را صادر می‌کند.

مغدانی با بیان اینکه در هر دو حالت اولیا متقاضی گرفتن سرویس برای فرزند خود باید به مدرسه مراجعه کنند، اضافه کرد: مدیران مدارس باید با شرکت‌های مجاز قرارداد منعقد کرده تا بر اساس ضوابط و قوانین به دانش‌آموزان خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه نرخ‌های ابلاغ شده در هر شهر یا منطقه، متفاوت است، اظهار کرد: در مرکز استان، کرایه سرویس در درون هر منطقه شهرداری برای مینی بوس به ازای هر دانش آموز در ماه ۲۰۰ هزار تومان، خودروی ون ۳۰۰ هزار تومان و تاکسی ۴۰۰ هزار تومان توسط شورای اسلامی شهر بوشهر تعیین و تصویب شده است. اما اگر سرویس بین دو منطقه شهرداری، حمل و نقل دانش‌آموز را انجام دهد، به کرایه هر وسیله نقلیه ۵۰ هزار تومان اضافه می‌شود.

مغدانی گفت: برای ارتقا مهارت‌های رانندگان سرویس‌های دانش‌آموزی، به زودی کارگاه آموزشی با همکاری پلیس راهور برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر