جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۶۳۸
چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: سرمایه‌گذاران قطری برای احداث پایانه چندمنظوره در مجتمع بندری نگین بوشهر اعلام آمادگی کردند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمد شکیبی نسب روز چهارشنبه در نشست مشترک مدیران اقتصادی استان بوشهر با تجار، مالکان شناورها و شرکت‌های کشتیرانی اعلام کرد: اسکله ۳۵ هزار تنی در دست احداث مجتمع بندری نگین در۲ بخش ترمینال صادرات و ترانزیت، مراحل پایانی خود را می‌گذراند و تا پایان مهرماه امسال بهره برداری می‌شود.

وی افزود: ناحیه نفتی مجتمع بندری نگین نیز در ۲۴ هکتار پیش بینی شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی است که ۲ سرمایه گذار توانمند داخلی برای این پروژه اعلام آمادگی کرده اند.

شکیبی نسب اضافه کرد: پیشانی مجتمع بندری نگین ۹۰۰ متر است که تاکنون ۳۰۰ متر اسکله آن احداث شده و ۶۰۰ متر باقیمانده نیز در آینده از سوی بخش خصوصی احداث می شود.

وی اظهار کرد: مجتمع بندری نگین در بوشهر فرصت‌های متنوع سرمایه گذاری دارد که با توجه به زیرساخت در دست احداث این مجتمع، سرمایه گذارانی از داخل و خارج برای فعالیت در این بخش اعلام آمادگی کردند.

افتتاح پایانه مسافربری دریایی بوشهر در کمتر از یک ماه آینده

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تعمیر اساسی پایانه مسافربری بین المللی دریایی بوشهر در دست اجرا است که تا نیمه مهرماه آماده بهره‌برداری و صادرات کالا و مسافر به قطر می شود.

وی افزود: در موضوع بارانداز و انبار روباز این پایانه کمبودهایی وجود دارد که برای حل آنها  سرمایه‌گذار جذب می‌شود.

شکیبی نسب ادامه داد:  بیش از ۵۰ مورد از مطالبات بازرگانان بوشهری در حوزه تجارت دریایی احصا شد که به دستگاه های مختلف ارجاع و در سطح ملی نیز پیگیری می‌شود و در ۲ ماه آینده نتیجه این اقدامات اطلاع رسانی خواهد شد.

وی، درباره راه اندازی واحد گذرنامه در بندر دیر اعلام کرد: محل مورد نیاز برای این مرکز تامین شده و از هفته آینده فعال می شود.

در این نشست فعالان تجارت دریایی سوال‌ها و مطالبات خود را با مدیرکل بنادر و دریانوردی، مدیرکل گمرک و ناظر گمرکات، معاون بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت و رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر مطرح کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر