جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۷۸۸
شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

فکرشهر: همزمان با اربعین حسینی، مردم استان بوشهر مراسم و برنامه‌های مختلف عزاداری را به یاد سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش برگزار کردند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، دوست داران اهل (ع) در استان بوشهر با برگزاری مراسم و برنامه‌های مختلف، در اربعی حسینی به عزاداری پرداختند.

مراسم شب اربعین در مساجد و تکایای استان بوشهر برگزار شد و در روز اربعین نیز برنامه‌های متنوعی در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.

طبخ و توزیع غذای نذری از دیگر برنامه‌های مردم استان بوشهر در روز اربعین حسینی است.

تعداد زیادی از اهالی استان بوشهر با حضور در مراسم اربعین حسینی و شرکت در پیاده‌روی اوج وفاداری خود را به مکتب حسینی اثبات کردند و در میعادگاه عشق نوای خود را به معشوق رساندند.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین از دیگر برنامه‌هایی است که امروز همراه با عزاداری و قرائت زیارت اربعین در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.

مراسم پیاده روی اربعین در بوشهر از امامزاده قاسم (ع) کوی شغاب و امامزاده عبدالمهیمن (ع) تا آستان مقدس امامزاده محمدبن باقر (ع) برگزار می‌شود و سپس نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله صفایی بوشهر نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر اقامه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از استقرار چهار موکب پذیرایی اربعین در مسیر پیاده‌روی در سطح استان و با محوریت امامزادگان شاخص خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور بیان کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در مسیر ۲۰ بقاع متبرکه استان بوشهر روز شنبه ۲۶ شهریور مصادف با ۲۰ صفر و اربعین حسینی از امامزادگان در شهرهای مختلف استان بوشهر برگزار می‌شود و در این راستا، موکب‌های اوقاف از زائران پذیرایی می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر