يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: براساس آمارهای سازمان انرژی نو بیش از 40 هزار مگاوات ظرفیت نصب انرژی های خورشیدی و بادی در مناطق مختلف کشور وجود دارد.\n\nبه گزارش فکرشهر، هوشنگ فلاحتیان روز دوشنبه در حاشیه سومین کنفرانس انرژی بادی ایران در جمع خبرنگاران، افزود: حداقل پتانسیل نیروگاه بادی در کشور 30 هزار مگاوات است و بیش از 10 هزار مگاوات نیز ظرفیت استفاده از انرژی خورشیدی در اکثر استان های کشور وجود دارد.\n\nوی ادامه داد: وزارت نیرو به منظور تشویق بخش خصوصی برای ورود به سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر برق آن ها را به صورت خرید تضمینی انجام می دهد.
کد خبر: ۱۲۳۴۴
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

فکرشهر: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: براساس آمارهای سازمان انرژی نو بیش از 40 هزار مگاوات ظرفیت نصب انرژی های خورشیدی و بادی در مناطق مختلف کشور وجود دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، هوشنگ فلاحتیان روز دوشنبه در حاشیه سومین کنفرانس انرژی بادی ایران در جمع خبرنگاران، افزود: حداقل پتانسیل نیروگاه بادی در کشور 30 هزار مگاوات است و بیش از 10 هزار مگاوات نیز ظرفیت استفاده از انرژی خورشیدی در اکثر استان های کشور وجود دارد.

\n\n

وی ادامه داد: وزارت نیرو به منظور تشویق بخش خصوصی برای ورود به سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر برق آن ها را به صورت خرید تضمینی انجام می دهد.

\n\n

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار داشت: در حال حاضر مجموعه نیروگاه های بادی و خورشیدی نصب شده در کشور برابر با 250 مگاوات است.

\n\n

وی در خصوص نزدیک شدن مصرف برق به میزان پیک بار، خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای هوا و نزدیک شدن به تابستان مصرف برق مشترکین به 46 هزار و 500 مگاوات رسید که با پیک بار مصرف برق کشور برابری می کرد.

\n\n

فلاحتیان گفت: مدیریت مصرف برق همچنان از مهمترین راهکارهای پیش رو برای عبور از شرایط پیک بار می باشد و وزارت نیرو سناریوهای مختلفی را برای مدیریت برق پیش بینی کرده که امیدواریم با همدلی و همزبانی مردم توجه خاصی به مصرف برق صورت گیرد.

\n\n

وی افزود: اگر 10 درصد مشترکان در مصرف برق صرفه جویی کنند، قطعی برق نخواهیم داشت و اگر مراقبت نشود و مصرف برق به بیش 50 هزار مگاوات برسد باید شرایط خاصی را پیش بینی نماییم.

\n\n

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی درباره استفاده از نیروگاه های برق آبی در زمان پیک بار مصرف نیز گفت: با توجه به میزان آب نگهداری شده در پشت سدها امیدواریم بتوانیم در زمان پیک بار 7 تا 8 هزار مگاوات برق از طریق این نیروگاه ها تامین نماییم.

\n\n

فلاحتیان در خصوص تغییرات خرید تضمینی برق نیروگاه های تجدیدپذیر نیز گفت: سال گذشته قیمت انرژی تجدیدپذیر برای هر کیلووات ساعت 460 تومان در نظر گرفته شده بود که با توجه به تغییرات قیمت نفت احتمال دارد، قیمت خرید تضمینی انرژی تجدیدپذیر را به تفکیک اعلام کنیم.

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر