پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده مردم استان بوشهر درمجلس خبرگان رهبری گفت: تقویت بخش کشاورزی، کشور را به استقلال می رساند و اعتبار و عزت به همراه دارد.\n\nبه گزارش فکرشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز سه شنبه در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در بوشهر افزود: با توجه به نقش بخش کشاورزی در امنیت غذایی، دولت باید ضمن تامین امکانات و بودجه لازم برای تقویت این بخش برنامه ریزی و طراحی کند.\n\nوی درباره شاخص های مدیریت جهادی بیان کرد: در مدیریت جهادی کار باید برای خدا و همراه با ایثار و ازخود گذشتگی انجام شود.
کد خبر: ۱۲۳۵۸
سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲

فکرشهر: نماینده مردم استان بوشهر درمجلس خبرگان رهبری گفت: تقویت بخش کشاورزی، کشور را به استقلال می رساند و اعتبار و عزت به همراه دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز سه شنبه در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در بوشهر افزود: با توجه به نقش بخش کشاورزی در امنیت غذایی، دولت باید ضمن تامین امکانات و بودجه لازم برای تقویت این بخش برنامه ریزی و طراحی کند.

\n\n

وی درباره شاخص های مدیریت جهادی بیان کرد: در مدیریت جهادی کار باید برای خدا و همراه با ایثار و ازخود گذشتگی انجام شود.

\n\n

حسینی بوشهری اضافه کرد: ملت ایران تنها با توکل به خدا و ایثار بود که توانستند در هشت سال دفاع مقدس در برابر همه کفر ایستادگی کنند و نمونه ای از این ایثار جهادگران جهاد سازندگی به عنوان سنگر سازان بی سنگر بودند.

\n\n

وی اظهارکرد: انعطاف پذیری در کار یکی دیگر از شاخصه های مدیریت جهادی است که افراد در این قالب خارج از پست و مقام برای جامعه اسلامی هرکاری انجام می دهند.

\n\n

حسینی بوشهری، دینمداری و ولایت مداری، اعتماد متقابل درهمه سطوح، توجه به نیرو و کرامت انسانی و مدیریت قناعت را از جمله دیگر شاخص های مدیریت و فرهنگ جهادی عنوان کرد.

\n\n

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز 36 سال است که ایران در حالت تحریم قرار دارد ولی با خودباوری، ولایتمداری، اعتقاد به دین و ارزشهای اسلامی با استقامت و پایداری تاکنون ایستاده ایم.

\n\n

وی با تاکید بر مدیریت قناعت ادامه داد: یکی از مشکلات در جامعه اسراف است و در انجام کارها اول به سراغ امکانات و نیرو می رویم بعد کار انجام می دهیم.

\n\n

حسینی بوشهری، نفوذ اندیشه های نفسانی، نبود التزام ابدی، نفوذ فرصت طلبان در مسوولیت ها، ضعف نظارت برارزشیابی، بی توجهی به نقش ولایی را از آسیب های مدیریت جهادی عنوان کرد.

\n\n

استاندار بوشهرگفت: وزارت نیرو مجوز احداث آبشیرین کن را در استان بوشهر صادر کرد که مناقصه آن امسال برگزار می‎شود.

\n\n

مصطفی سالاری افزود: با توجه به بحران آب در استان بوشهر راه‎اندازی این آبشیرین کن ظرفیت جدیدی را در بخش کشاورزی ایجاد می‎کند.

\n\n

وی بابیان این که ظرفیت‎های استان بوشهر در بخش کشاورزی قابل توجه است، اظهارکرد: استان بوشهر تامین کننده بسیاری از محصولات کشاورزی خارج از فصل در کشور است.

\n\n

استاندار بوشهر بابیان این که منابع آب استان وضعیت مطلوبی ندارد افزود: از منابعی هم که در اختیارداریم خوب استفاده نمی کنیم و در این زمینه اسراف زیاد است. 

\n\n

وی با اشاره به لزوم برنامه‎ریزی برای تبدیل اراضی آبی به دیم در استان بوشهر گفت: جهاد کشاورزی اقدامات زیادی در این زمینه انجام داده است و آبیاری تحت فشار به صورت پایلوت در اراضی به مقیاس 170 هکتار نخیلات آغاز شده است.

\n\n

استاندار بوشهر بابیان این که باید کشاورزان را به آبیاری تحت فشار ترغیب کنیم، افزود: اعتبار لازم برای اجرای آبیاری تحت فشار در یک محدوده دو هزار و 400 هکتاری از باغ های استان بوشهر اختصاص یافته است که در صورت موفقیت این طرح، آبیاری تحت فشار در همه نخیلات استان اجرا می‎شود.

\n\n

سالاری یادآور شد: مطالعات طرح شهرک کشاورزی آغاز شده است که اجرای آن دراستان بوشهر می‎تواند نمونه ای برای کشور باشد و با اجرای این طرح همه زنجیره کشاورزی از تولید تا فروش و صادرات محصولات در شهرک های کشاورزی انجام خواهد شد.

\n\n

وی با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف آب و بازنگری الگوی کشت در کشاورزی بیان کرد: تحقق این امر می‎تواند منشا تحولی در بخش کشاورزی باشد و وضعیت معیشت کشاورزان را بهبود بخشد.

\n\n

سالاری بابیان این که تحقق این امور به مقدمات نیاز دارد گفت: جهاد کشاورزی بحث ترویج را جدی‎تر دنبال کند.

\n\n

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با فرهنگ و مدیریت جهادی می توانیم در بخش تامین امنیت غذایی جامعه فعالیت کنیم.

\n\n

محمد تقی منوچهری با اشاره به مشکل آب در استان بوشهر افزود: اصلاح شیوه آبیاری بویژه در بخش نخیلات یکی از کارهای مهم این سازمان است.

\n\n

وی یادآور شد: ایجاد شهرکهای کشاورزی و زنجیره تولید، بسته بندی، بازار، صادرات دراین شهرک ها از دیگر برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر است.

\n\n

منوچهری گفت: با توجه به حجم زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی طرح کاداستر در سطح یک میلیون و 800 هزار هکتار اراضی ملی و 320 تا 400 هزار هکتار مستثنیات در مدت سه سال در این استان اجرا می شود و کشاورزان برای زمین های خود سند تک برگ خواهند داشت.

\n\n

وی با تاکید بر توسعه گلخانه ها در استان بوشهر افزود: امسال اعتبار مناسبی در قالب تسهیلات برای احداث گلخانه ها به وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یافته است. 

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر