جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۷۳۰
پنجشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

فکرشهر: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر گفت: آموزش‌های پیشگیرانه و یادگیرانه عمومی و ارتقای مهارت نیروها برای ارتقای سطح دانش ایمنی و آتش نشانی در اولویت این اداه کل قرار دارد.

به گزارش فکرشهر، مجید محمودی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا ضمن گرامیداشت روز آتش‌ نشان و قدردانی از نیروهای فعال در این عرصه، بیان کرد: هر چند تاکنون آموزش مورد توجه قرار گرفته اما باید در اولویت قرار گیرد و به صورت جدی دنبال شود.

وی افزود: در این مسیر آموزش یادگیرانه و پیشگیرانه عمومی با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای استان از سوی شهرداری‌ها دنبال می‌شود و برای ارتقای دانش و مهارت نیروهای آتش نشان مطابق با استانداردهای لازم، استفاده از مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌های استان بوشهر فعال شده است.

محمودی ادامه داد: علاوه بر این تقویت تجهیزات ایمنی با رویکرد تامین ماشین‌آلات و تجهیزات از دیگر برنامه‌هایی است که امسال دنبال می‌شود و در تخصیص تجهیزات اولویت با شهرهایی است که فاقد تجهیزات یا ماشین آتش نشانی هستند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر اعلام کرد: در زمان حاضر ۴۷ ایستگاه آتش نشانی  با بیش از ۵۰۰ نیروی آتش نشان و ۱۲۰ دستگاه آتش خوار سبک و سنگین در استان بوشهر خدمات آتش نشانی ارائه می‌کنند که نیازمند تقویت بیشتر است.

وی گفت: با توجه به محدودیت بودجه سالانه، با همکاری استاندار بوشهر تامین نیازهای استان به صورت فوق العاده از طریق مسئولان متولی در سطح ملی پیگیری می‌شود و در این راستا مکاتبه‌ای انجام شده است.

روز ۷ مهرماه در تقویم رسمی کشور برای تقدیر از رشادت‌های آتش نشانان به عنوان روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

۷ مهر ماه سال ۱۳۵۹ پالایشگاه آبادان در جنگ تحمیلی از سوی دشمن مورد حمله هوایی قرار گرفت. پس از این اتفاق آتش نشانان برای اطفای حریق وارد عمل شدند، در حین اطفای حریق بار دیگر این پالایشگاه بمباران شد و تعداد زیادی از آتش نشانان در این حادثه شهید شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر