دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۳۰۶
جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

فکرشهر: امام جمعه خورموج گفت: درج نام و عملیات غرورآفرین شهید مهدوی و شهدای خلیج فارس در کتب درسی مطالبه دور از انتظاری نیست که امیدوارم با پیگیری‌های استاندار محترم در سطح وزارت آموزش و پرورش این مهم هم محقق شود.‌‌‌‌‌

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خورموج با تبریک آغاز هفته فراجا، اظهار داشت: در آستانه یک روز به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب قرار داریم؛ روزی که هیمنه استکبار جهانی با حماسه آفرینی یک جوان مؤمن، شجاع و انقلابی (شهید نادر مهدوی) و همرزمانش در هم شکست و هیبت پوشالی او در دنیا فرو ریخت و به تعبیر حضرت آقا از دشمن برق چشم گرفتند؛ و به ملت ایران آبرو دادند و قدرت نظام اسلامی را به رخ دشمن کشیدند.

وی بیان کرد: سردار شهید نادر مهدوی و ۹ دلاور همرزمش، در ۱۶ مهر سال ۱۳۶۶ مستقیم و بی واسطه و در عین حال شجاعانه و قهرمانانه در برابر زورگویی و تعدی آمریکا - در شرایط بسیار سخت و دشوار آن روز‌های خلیج فارس- با کمترین امکانات، اما با اراده‌ای مصمم و پولادین و پشتوانه‌ای قوی و مستحکم که ریشه در باور و اعتقاد عمیق آن‌ها داشت، ایستادند و برای همیشه درس دشمن شناسی، استکبار ستیزی، ذلت ناپذیری و ولایتمداری را به ما دادند.

حجت الاسلام زاهد دوست گفت: همچنان که انگلیس هیچگاه نام دلاور مردی، چون رئیسعلی دلواری را فراموش نمی‌کند و همچنان از نام او می‌ترسند آمریکا و استکبار هم هرگز نام نادر عزیز مهدوی را فراموش نمی‌کنند و از ضربه‌ای که مهدوی به آنان زده برای همیشه واهمه و اضطراب دارند و فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: تشکیل دبیرخانه دائمی یا بنیاد شهید مهدوی جهت پیگیری دائمی برنامه‌ها و اقدامات در این راستا لازم است.

امام جمعه خورموج یادآور شد: درج سالروز شهید مهدوی در تقویم جمهوری اسلامی یکی از مطالبات ماست و این مطالبه را در دیدار آیت الله صفایی مطرح کردیم امیدواریم با تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی استان و پیگیری‌های لازم این امر محقق شود.

وی بیان کرد: درج نام و عملیات غرورآفرین شهید مهدوی و شهدای خلیج فارس در کتب درسی مطالبه دور از انتظاری نیست که امیدوارم با پیگیری‌های استاندار محترم در سطح وزارت آموزش و پرورش این مهم هم محقق شود.

حجت الاسلام زاهد دوست گفت: نامگذاری یک خیابان و یا میدان در سطح شهرستان‌های مختلف استان و حتی در تهران بنام شهید مهدوی و شهدای خلیج فارس نیز قابل پیگیری است که ان شاءالله به نتیجه برسد.

امام جمعه خورموج بیان کرد: البته پیشنهاد می‌کنم این اقدام را از شهرستان دشتی شروع کنیم در همه شهر‌ها و روستا‌های شهرستان خیابان، میدان و یا بنایی را به این نام مبارک نام گذاری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر