چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۴۲۶
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

فکرشهر: رزمایش محمد رسول الله با محوریت دریابانی استان بوشهر و با رمز یا مهدی یا مهدی یامهدی در ساحل نیلگون خلیج فارس آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، جانشین فرمانده مرزبانی استان بوشهر و سخنگوی رزمایش این رزمایش گفت: این رزمایش  با شرکت یگان های مرزبانی  استان های ساحلی جنوب کشور و با محوریت استان بوشهر به مدت سه روز در خطه جنوب ایران با حضور نیروهای مسلح استان های ساحلی بوشهر هرمزگان خوزستان و چابهار با محوریت استان بوشهر برگزار می شود.

سرهنگ محمد ورمزیار افزود: همچنین نیروی دریایی ارتش و سپاه هم در این رزمایش مشارکت دارند.

وی گفت: این رزمایش با هدف ارتقاء توان نیروهای مرزبانی و هم افزایی با نیروهای عمل کننده در مقابل تهاجم خارجی و تقابل مرزی در ساحل دریایی کشورمان برگزار می شود.

سرهنگ ورمزیار افزود: رزمایشی دریایی منطقه ای محمد رسول الله  با هدف ارتقا تعاملات، ارتقا توان عملیاتی استفاده هوشمند از تجهیزات و امکانات برای خدمت رسانی به جامعه صیادی و ساحلی برگزار می شود.

وی گفت: این رزمایش برای نخستین بار در مجموعه ی فراجا در وسعتی به اندزه ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع و با شرکت ۳۲ فروند شناور سنگین و سبک و مشارکت ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم در ۳ روز تمرین برنامه ریزی و انجام می شود.

سرهنگ ورمزیار افزود:  بررسی سیستم ها و تجهیزات مخابراتی، تیراندازی  در دریا و از ساحل به دریا، اعزام شناورها به دریا، رژه شناورها و برگزاری نمایشگاه و رونمایی کتاب از جمله برنامه های این رزمایش سه روزه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر