جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۴۳۸
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۱

فکرشهر: وزیر نیرو گفت: درسی که ما در شرایط حساس کشورو منطقه باید یاد بگیریم این است که با الهام از بصیرت و ولایت مداری شهدا روش‌های نفوذ دشمن را خوب بشناسیم و با بصیرت عمل کنیم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی اکبر محرابیان در مراسم یادواره سی و پنجمین سالگرد شهدای حماسه ساز خلیج فارس؛ نادر مهدوی و همرزمان دلاورش در روستای بحیری شهرستان دشتی اظهار داشت: در سال‌های ۶۵ و ۶۶ آمریکا در جنگی که خود با سرسپردگی رژیم بعثی عراق و حمایت دیگر کشور‌ها آغاز کرده بود مستقیم وارد نبرد حوزه خلیج فارس شد و با شهامت و ایستادگی دلاورمردان سپاه هیمنه و قدرتش در هم شکسته شد.

وی افزود: امروز شیطان بزرگ مسیر خود را تغییر داده و از جنگ مستقیم به جنگ اقتصادی و شناختی روی آورده است.

محرابیان ادامه داد: ملت غیور ایران نشان دادند همان طور که در مقابله جنگ نظامی دشمن سربلند بیرون آمدند در برابر حملات اقتصادی و جنگ شناختی هم پیروز می‌شوند.

وی گفت: با وجود اینکه ایران اسلامی در شرایط سخت تحریم‌های فلج کننده دشمن قرار دارد، ولی شاهد رشد و پیشرفت کشور هستیم. امروز در سایه هم تحریم با اتکا به توان داخل برداشت ما از میادین مشترک نفتی با کشور همسایه افزایش یافت.

محرابیان افزود: تمام طرح‌های توسعه‌ای و اتفاقاتی که افتاده به اتکا و حرکت نیرو‌های مخلص و متخصص داخل و عزیزانی است که به پشتوانه علم و دانش خود توانسته اند حماسه اقتصادی بیافرینند.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های اقتصادی ملت را فلج نکرد؛ گفت: تحریم‌ها باعث شد امروز ایران اسلامی در حوزه فنی؛ مهندسی و اقتصادی سربلند باشد.

محرابیان ادامه داد: در حوزه اقتصادی ضرورت دارد همچون حرکتی که در دفاع مقدس داشتیم در حوزه علم و فناوری هم با اتکا به نیرو‌های داخلی به رشد و بالندگی برسیم.

وی گفت: استان بوشهر در تاریخ همواره مورد تهاجم استعمارگران و دشمنان بوده و اول سنگربان جمهوری اسلامی و سرزمین ایران اسلامی در طول تاریخ بار‌ها مورد هجوم قرار گرفته است.

محرابیان افزود: بیش از دو قرن پیش استعمارگران پرتقالی و هلندی و انگلیسی به خلیج فارس حمله و خارگ را اشغال کردند و قصد تعرض به بوشهر را داشتند که با مقاومت دلاورمردان عزیران خطه این استعمارگران شکست خوردند.

یادواره شهید نادر مهدوی و همرزمان دلاورش شب گذشته با حضور وزیر نیرو، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و محلی و مردم در زادگاهش روستای بحیری برگزار شد.

شهید نادر مهدوی و ۸ همرزم دلاورش ۱۶ مهر ۱۳۶۶ در نبرد رویاروی با آمریکا در نزدیکی جزیره فارسی به شهادت رسیدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر