جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۴۴۱
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۵

فکرشهر: رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: تاکنون ۵۰ درصد از سالمندان ساکن در شهر و ۸۵ درصد در روستاهای شهرستان بوشهر خدمات تندرستی دریافت کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حمید حبیبی نیا صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از سلامتی، رفع مشکلات مالی شامل درآمد و مسکن و تنهایی مهم‌ترین نیازهای سالمندان را تشکیل می‌دهد و نیاز است تا در برنامه‌ریزی برای حمایت اجتماعی سالمندان، مشکلات و بیماری‌های آن‌ها را در نظر گرفت تا باعث بهبود کیفیت زندگی آن‌ها شویم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار داشت: شهرستان بوشهر دارای ۲۴ هزار و ۵۹۶ سالمند است که این تعداد حدود هشت درصد از کل جمعیت ساکن را شامل می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۵۰ درصد از سالمندان ساکن در شهر و ۸۵ درصد در روستا که دارای پرونده الکترونیک در سامانه یکپارچه سیب هستند خدمات تندرستی را دریافت کرده‌اند.

حبیبی نیا بیان داشت: مراقبت‌های بهداشتی در راستای کمک به بهبود شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی که شامل غربالگری افسردگی و تغذیه، پیشگیری از عوامل خطر سقوط و عدم تعادل، شناسایی و طبقه‌بندی خطرپذیری سالمندان، پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی از طریق خطرسنجی و مراقبت ادغام یافته دیابت، فشارخون بالا و اختلالات چربی‌های خون است در مراکز خدمات جامع سلامت ارائه می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: پس از شناسایی سالمندان مبتلا به بیماری، مراقبت‌ها و پیگیری‌های مورد نیاز توسط پزشک، کارشناس تغذیه، کارشناس سلامت روان و مراقبین سلامت انجام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر