شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۶۲۹
سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۲

فکرشهر: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: با رعایت حریم ۶۰ متری دریا ۲ هزار و ۹۱۲ هکتار زمین ساحلی در استان بوشهر تثبیت و از این میزان برای ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار سند حدنگاری صادر شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حسن بابایی در سفر به بوشهر در جمع خبرنگاران، افزود: بقیه زمین‌های ساحلی نیز به زودی صاحب سند می‌شوند.

وی درباره نحوه صدور سند برای جزایر خارگ و خارگو نیز گفت: در ماده ۳ قانون جامع حد نگار مصوب سال ۱۳۹۳ تکلیف شده است که سازمان ثبت اسناد و املاک، برای جنگل‌ها، تالاب‌ها، رودخانه‌ها و جزایر پس از حدنگاری سند مالکیت به نام دولت صادر کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک همچنین یکی از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک را حد نگاری زمین‌های کشاورزی عنوان کرد و افزود: ۱۸ میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد که امیدواریم تا پایان امسال ۳۰ درصد آن‌ها صاحب سند شوند.

بابایی ادامه داد: با توجه به اینکه صدور سند زمین کشاورزی تقاضا محور است باید کشاورزان پیش‌قدم شوند و مدارکشان را برای صدور سند ارائه دهند. مسئولان هم باید تلاش کنند که پرونده‌ها زود تشکیل شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: در استان بوشهر ۳۱ درصد زمین‌های کشاورزی تاکنون صاحب سند شده‌اند که امیدواریم تا پایان سال همه ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی این استان سنددار شوند.

بابایی، صدور سند برای خانه‌های روستایی را یکی دیگر از برنامه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک برشمرد و عنوان کرد: در نیمه نخست امسال برای هزار و ۳۰۰ خانه روستایی در استان بوشهر سند صادر شده است.

وی همچنین گفت: کشورمان ۱۶۴ میلیون هکتار مساحت دارد که ۱۳۷ میلیون هکتار آن عرصه ملی است و تا کنون برای ۱۳۲ میلیون هکتار یا ۹۸ درصد از این میزان سند صادر شده است.

بابایی افزود: دولت اعتبارات خوبی برای حدنگاری اختصاص داده است و امیدواریم تکلیف قانونی که باید سال ۱۳۹۸ به انجام می‌رسید تا یکی- دو سال آینده به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: روند تبدیل سند‌های دفترچه‌ای به تک برگ نیز با شتاب خوبی در حال انجام است و امیدواریم تا دو سال آینده کمتر زمین و خانه قولنامه‌ای داشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر