پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۹۳۰
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳

فکرشهر: آیت الله العظمی جوادی آملی با تأکید بر اینکه انسان باید طیب و طاهر باشد تا کلامش در جامعه اثرگذار باشد، گفتند: حوزویان و مدیران اگر طیب و طاهر نباشند، نمی‌توانند جامعه را طیب و طاهر کنند.

به گزارش فکرشهر از شفقنا، آیت الله جوادی آملی در جمع تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم، اظهار داشتند: پیامبر اکرم(ص) به ما سفارش کرده اند قرآن را امام خود قرار دهید و قرآنی زندگی کنید، لازمه اش این است که انسان طیب و طاهر باشد تا کلامش در جامعه اثرگذار باشد.

وی افزودند: حوزویان و مدیران اگر طیب و طاهر نباشند، نمی‌توانند جامعه را طیب و طاهر کنند.

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم پاسخگویی بر شبهات، بیان داشتند: حوزویان باید نسبت به پاسخ به شبهات غرب اهتمام ورزند و توانایی پاسخ به شبهات جامعه را داشته باشند، اندلس سابق بزرگانی از فقه و علوم اسلامی داشت اما چیزی که دین را از اندلس گرفت جنگ‌های صلیبی نبود، بلکه شبهات فکری بود، لذا نباید نسبت به شبهات مطرح در جامعه بی تفاوت بود، و باید آنها را به وسیله روایاتی که مفسر قرآن هستند جواب داد.

وی با اشاره به جایگاه صحیفه سجادیه، ابراز داشتند: مفاتیح الجنان کتاب ارزشمندی است اما بر همه ما لازم است سالی دو سه بار ادعیه صحیفه سجادیه را تلاوت کنیم.

آیت الله جوادی آملی ادامه دادند: انسان هرگز نباید بگوید من خسته ام یا من نمی‌توانم، چرا که اصل روح است و اگر روح و اراده تقویت شود، بدن همراهی می‌کند.

ایشان گفتند: قرآن باید درس رسمی حوزه شود و همانطور که به سایر مباحث پرداخته می‌شود به قرآن کریم نیز پرداخته شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر