جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۲۲۲
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۷

قکرشهر: مدیرکل حقوقی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: امروز در کشور‌هایی غیر مسلمان از کالا‌های دارای نشان حلال به‌ویژه برای آبزیان استقبال می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سید ابراهیم ابراهیمی در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در بوشهر، با اشاره به جایگاه استان بوشهر در صادرات آبزیان، افزود: امیدواریم شورای استاندارد استان به منظور ارتقای شاخص‌ها به‌ویژه در اعطای نشان حلال تشکیل شود زیرا امروز کالا‌های دارای نشان حلال به‌ویژه آبزیان در کشور‌های غیر مسلمان هم به‌خوبی استقبال می‌شود.
 
وی ادامه داد: در چهار سال گذشته حق عضویت کشور در سازمان‌های بین المللی حوزه استاندارد پرداخت نشده بود که ایران را به مرز لغو عضویت و اخراج از این سازمان‌ها رسانده بود که با همراهی وزارت امور خارجه و استفاده از راه‌های موجود، در این دولت همه حق عضویت‌ها تا امروز پرداخت شد.
 
مدیرکل حقوقی سازمان ملی استاندارد گفت: ایران در ۱۲ سازمان و موسسه بین المللی استاندارد و بیش از ۳۲۲ کمیته فنی ناظر عضویت دارد و باید در جهت‌دهی به استاندارد‌های بین المللی فعالانه عمل کنیم.
 
ابراهیمی گفت: شورای عالی استاندارد با ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود که در ۲۰ سال گذشته روسای جمهور در این شورا شرکت نکرده بودند، اما اوایل امسال این شورا با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در سه هفته آینده نیز دومین نشست با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر