جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۶۰۲
دوشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۷

فکرشهر: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار مسئولیت های اجتماعی صنایع مستقر در استان بوشهر در سال جاری یکهزار و۳۷۷ میلیارد تومان است که از این میزان ۱۴۰ میلیارد تومان سهم شهرستان‌های دشتی و تنگستان است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، غلامحسین کرمی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان‌های دشتی و تنگستان با تقدیر از تلاش استاندار بوشهر و مجموعه نفت در زمینه تخصیص این حجم اعتباری از محل مسئولیت اجتماعی صنایع برای نخستین بار به این استان اظهار کرد: حق این استان از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع بیش از این است و نباید به این میزان قانع شد.

وی افزود: با این وجود تخصیص این رقم اعتباری از سوی مجموعه صنعت در استان بوشهر گامی مثبت و نوید بخش است که باید ارتقا یابد.

کرمی ادامه داد: مجموعه وزارت نفت تاکنون به هیچ یک از تعهدات خود در استان بوشهر عمل نکرده و حتی در جریان سفر رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر نیز عملکرد مثبتی نداشته است و انتظار می‌رود با توجه به وعده وزیر نفت در زمینه اصلاح روش‌های گذشته شاهد نقش آفرینی بیشتر این وزارتخانه در استان بوشهر باشیم.

سفر رئیس جمهور اجرای  چهار  سد در دشتی و تنگستان را سرعت بخشیده است

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: بخشی از پروژه های مصوبه‌های سفر رئیس جمهور هیات دولت در شهرستان دشتی و تنگستان تاکنون اجرا و بخش دیگری نیز در دست اجرایی شدن است و تلاش می‌شود مردم خروجی و دستاورد این سفر را لمس کنند.

کرمی افزود: ۱۵۰ میلیارد تومان برای سد خائیز پیش بینی شده بود اما جزو مصوبات سفر رئیس جمهور ذکر نشده بود که با پیگیری انجام شده از سوی استاندار بوشهر و از طریق کمیسیون برنامه و بودجه این مبلغ مصوب شد و انتظار می‌رود روند اجرای سد سرعت گیرد.  

وی یادآور شد: حل مشکل فاینانس سد دشت پلنگ و تامین اعتبار آن و آغاز عملیات اجرایی سد باهوش تنگستان از دیگر گام‌های مهم و اساسی برداشته شده دولت سیزدهم در این استان است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرعت بخشی در روند احداث سد باغان گفت: باید سهم آب کشاورزی و شرب شهرستان دشتی از سد باغان تامین شود.

کرمی ادامه داد: افزون براین طرح‌های آبرسانی قابل توجهی با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران در روستاهای تنگستان و دشتی و گام‌های مهم در راستای نوسازی و بهسازی شبکه های آبرسانی این شهرستان‌ها در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: همچنین از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر برای ۲ بیمارستان دشتی و تنگستان هر کدام ۱۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است.

تخصیص اعتبار، هدیه سفر رئیس جمهور به طرح‌های راه سازی دشتی و تنگستان 

نماینده شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: بیشترین جاده مرگ استان بوشهر در این ۲ شهرستان‌ واقع است و می طلبد در این زمینه گام‌های موثرتری برداشته شود.

وی یادآور شد: جاده‌های شهری و روستایی شهرستان‌های دشتی و تنگستان در وضعیت نامطلوبی قرار دارند و همین امر افزایش آمار تلفات جاده ای و انسانی در این محورهای ارتباطی را به دنبال داشته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر شمار مصوبه های سفر هیات دولت به استان بوشهر در بخش راه برای شهرستان‌های دشتی و تنگستان را ۱۱ مصوبه عنوان کرد و گفت: اعتبارات این طرح‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی پل کاکی با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات وزارت نفت و احداث جاده باغان به سرچشمه از جمله این پروژه ها است که بعد از سال‌ها ردیف اعتباری گرفته و زمینه اجرای آنها فراهم شده است.

کرمی گفت: همچنین ساخت جاده‌های عالی حسینی به انبارک، گورک به تُل سیاه، انبارک به بنه‌گز، گورک به چغادک، آباد به چاهپیر، گزدراز به شیخیان، خورموج به لاور، سنا به شنبه از جمله برنامه های مهم این شهرستان است.

وزارت نفت ۳۰ مدرسه دشتی و تنگستان را در مدت چهار سال نوسازی و تجهیز می‌کند

وی با اشاره به وجود بیشترین کلاس‌های درس تخریبی در شهرستان‌های دشتی و تنگستان افزود: وزارت نفت تصمیم گرفته در راستای مسئولیت‌های اجتماعی حداقل ۳۰ مدرسه در این شهرستان‌ها در مدت چهار سال نوسازی و تجهیز کند.

اجرای ۱۸ پروژه ورزشی در تنگستان و دشتی

کرمی همچنین بر ضرورت سرعت بخشی در اجرا پروژه‌های ورزشی مورد نظر از جمله زمین چمن در روستاها و شهرها و تجهیز آنها در شهرستان‌های دشتی و تنگستان تاکید کرد.

وی یادآور شد: ۱۸ پروژه ورزشی با ۱۶ میلیارد تومان برای شهرستان‌های دشتی و تنگستان در نظر گرفته شده که از این شمار تاکنون ۲ پروژه افتتاح، هفت پروژه در دست اجرا و عملیات اجرایی ۹ پروژه دیگر شامل هشت زمین ورزشی بزرگ و یک زمین چمن آغاز می‍‌شود.

کرمی شمار پروژه های ورزشی شهرستان‌های دشتی و تنگستان از محل مصوبات سفر هیات دولت را هفت پروژه با ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از این مبلغ ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان محقق شده است.

وی یادآور شد: همچنین از این شمار پروژه نیز هفت پروژه افتتاح و چهار مورد نیز تا آخر سال افتتاح می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر