جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۸۹۴
جمعه ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۰

فکرشهر: دبیر ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استانداری بوشهر گفت: ۲ مرکز درمان ناباروری سطح ۲ و سه دولتی در بوشهر و برازجان جانمایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رقیه زنگنه‌نژاد روز پنجشنبه در سومین نشست ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر اعلام کرد: به دنبال مصوبات پیشین ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر، جانمایی مرکز ناباروری سطح ۲ در بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان و مرکز سطح سه در بیمارستان هسته‌ای بوشهر جانمایی شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۷۴۹ زوج  آموزش‌های پیش از ازدواج و فرزندآوری را زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فراگرفته‌اند.

زنگنه‌نژاد اضافه کرد: به منظور حمایت از زایمان طبیعی در استان بوشهر، ۶ هزار و ۱۲۰ مادر باردار برای زایمان طبیعی مباحث لازم را آموزش‌ دیده اند.

دبیر ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استان بوشهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تبلیغات محیطی ازدواج آسان و فرزندآوری، گفت: در راستای فضاسازی مناسب شهرها در مکاتبه ای که با مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری صورت گرفت، مقرر شد تا شهرداری‌ها فضایی را مختص حوزه جمعیت در نظر بگیرند و تبلیغات به صورت مستمر انجام شود.

زنگنه نژاد ادامه داد: اقدامات فرهنگی دیگر دستگاه‌ها نیز در شورای فرهنگ عمومی این استان طرح بحث شد و دستگاه‌های متولی موظف شدند برنامه خود را در این زمینه ارئه کنند و از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد مطابق قانون بهره ببرند.

وی با اشاره به تسهیلات قانونی حمایت از ازدواج وفرزندآوری، اعلام کرد: امسال تا پایان شهریور ۱۱ هزار و ۵۸۴ نفر برای دریافت تسهیلات ازدواج در سطح استان ثبت نام کردند که این تسهیلات به ۶ هزار و ۵۶۰ نفر پرداخت شده است.

دبیر ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استان بوشهر اذعان کرد: برخی از بانک‌ها عملکرد کمتر از ۴۰ درصد در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزنداوری به متقاضیان را داشته‌اند که لازم است این مساله در سطح استان حل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر