جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۹۵۹
شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در مهرماه امسال، حدود چهار هزار و ۳۰۰ تن انواع آبزیان با نظارت بهداشتی از استان بوشهر صادر شد.

به گزارش فکرشهر، مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به خدمات دامپزشکی برای سلامت جامعه اظهار داشت: به منظور تولید پایدار و رفع موانع و پشتیبانی از تولید از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: در مهرماه امسال برای صادرات چهار هزار و ۲۹۸ تن انواع آبزیان، اقدامات لازم برای نمونه برداری و انجام آزمایش‌های لازم و صدور گواهی به کشورهای مقصد انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: از مهمترین مقاصد صادراتی آبزیان استان بوشهر می‌توان به کشورهای امارات، چین، قطر، روسیه، ترکیه، تایلند، مالزی، عمان، ارمنستان اشاره کرد.

وی نظارت بر برداشت میگو پرورشی تازه و صدور گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: نظارت بر برداشت بیش از ۱۴ هزار و ۳۹۷ تن میگوی پرورشی از مزارع انجام شده است.

واکسیناسیون دام بومی و صنعتی

بحرانی با اشاره به واکسیناسیون دام بومی و صنعتی بر علیه بیماری‌ها خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۷ هزار رأس دام علیه بیماری‌های استراتژیک و بیش از ۵۸ هزار رأس علیه بیماری‌های غیر استراتژیک واکسینه شدند.

وی ادامه داد: در راستای نظارت بر کشتار طیور و تأمین گوشت سفید استان بوشهر، در مهرماه امسال کشتار بیش از ۸۶۰ هزار قطعه طیور صنعتی مورد نظارت قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از نظارت بر کشتار دام و تأمین گوشت قرمز بهداشتی به تعداد بیش از هزار و ۹۰۰ رأس دام کشتاری سبک و سنگین خبر داد.

وی از انجام عملیات نظارت بهداشتی و بازدید انجام شده توسط اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی به میزان ۱۴ هزار و ۶۲۲ مورد خبر داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر