پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سلامتی دندان ها ، دهانی خوش بو ، عدم خشکی و سوزش دهان در روزه داران ماه مبارک رمضان اهمیت ویژه ای دارد . برای رعایت بهداشت وسلامت دهان و دندان در ایام ماه مبارک رمضان برای شما عزیزان چند پیشنهاد کلیدی ارائه می دهیم.\n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی بهداشت و درمان دشتستان، سلامتی دندان ها ، دهانی خوش بو ، عدم خشکی و سوزش دهان در روزه داران ماه مبارک رمضان اهمیت ویژه ای دارد . برای رعایت بهداشت وسلامت دهان و دندان در ایام ماه مبارک رمضان برای شما عزیزان چند پیشنهاد کلیدی ارائه می دهیم. 
کد خبر: ۱۲۶۱۷
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۰

فکرشهر: سلامتی دندان ها ، دهانی خوش بو ، عدم خشکی و سوزش دهان در روزه داران ماه مبارک رمضان اهمیت ویژه ای دارد . برای رعایت بهداشت وسلامت دهان و دندان در ایام ماه مبارک رمضان برای شما عزیزان چند پیشنهاد کلیدی ارائه می دهیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی بهداشت و درمان دشتستان، سلامتی دندان ها ، دهانی خوش بو ، عدم خشکی و سوزش دهان در روزه داران ماه مبارک رمضان اهمیت ویژه ای دارد . برای رعایت بهداشت وسلامت دهان و دندان در ایام ماه مبارک رمضان برای شما عزیزان چند پیشنهاد کلیدی ارائه می دهیم. 

\n\n

1- در این ماه پس از صرف وعده سحر و افطار حتما دندان‌ها را مسواك بزنید و از نخ دندان هم استفاده كنید؛ چرا كه شست‌ وشوی دهان با آب خالی به تنهایی نمی تواند پلاک میکروبی را از سطح دندان بردارد و همچنین مواد غذایی که بین دندانها می ماند تولید اسید کرده و باعث پوسیدگی بین دندانی و ایجاد بوی بد دهان در طول روز می شود. 

\n\n

2- هنگام سحر و افطار نوشیدن آب به مقدارکافی فراموش نشود، این امر خشکی دهان شما را طی ساعات روزه کاهش می‌دهد.

\n\n

3- با پرهیز از مصرف موادی چون؛ سیر، پیاز و ادویه‌های بودار در هنگام سحر می‌توان از بوی بد دهان جلوگیری کرد.    

\n\n

4- در هنگام افطاری از وارد کردن تغییرات دمایی به دندانها خودداری شود یعنی آب سرد و نوشیدنی داغ با هم استفاده نشود. زیرا این کار ترکهای میکروسکوپی در مینای دندان ایجاد خواهد کرد و در نهایت باعث پوسیدگی دندان و صدمه به پالپ دندان خواهد شد. 

\n\n

5- مصرف شیرینی جات مثل بامیه و زولبیا درماه مبارک رمضان زیاد می شود که در حد زیادی قند مصنوعی دارد و باعث پوسیدگی دندانها می گردد.

\n\n

6 - ویتامین C که به صورت طبیعی از خوراکی ها و میوه‌ها مثل لیمو و پرتقال جذب بدن می‌شود ، در ایجاد بوی خوش دهان موثر می باشد. 

\n\n

7-مصرف ادویه‌ هایی چون؛ رزماری، نعنا و هل ، قاتل بوی بد دهان شما هستند و در مقابل بوی خوشی به ارمغان می‌اورند.

\n\n

8- همه می‌دانند که افراد سیگاری و اطرافیان آنها با بوی بد دهان آنها همیشه مشکل دارند به خصوص در ماه مبارک رمضان؛ پس لطفا سیگار نکشید. در واقع ماه مبارک رمضان بهترین موقع و توفیقی برای ترک یا کاهش مصرف سیگار است. امتحان کنید.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر