دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۱۷۷
سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

فکرشهر: مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: با توجه به تجارب سال‌های قبل که نشان می‌دهد با شروع بارندگی تقاضا برای خرید بذر گندم افزایش می یابد، از کشاورزان انتظار می‌رود برای جلوگیری از از ازدحام و رعایت تکریم ارباب رجوع ،خرید خود را برای روزهای پایانی فصل کشت موکول نکنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عباس تخم افشان افزود: این مدیریت همه ساله با شروع فصل کشت پاییزه، برای تامین و توزیع بذر اصلاح شده گندم و سایر نهاده‌های کشاورزی برنامه ریزی های را انجام می‌دهد و امسال نیز تدابیر لازم اندیشیده  است.

وی بیان کرد: سهمیه اولیه بذر شهرستان یکهزار و  ۳۳۵ تن تعیین شده که در زمان حاضر بذرهای اصلاح شده گندم دیم و آبی مشتمل بر ارقام چمران ۲، مهرگان و آفتاب موجود است.

تخم افشان ادامه داد:  کشاورزان برای دریافت حواله بذر گندم در بخش مرکزی به این مدیریت و بخش ریگ به مرکز خرید جهاد کشاورزی مراجعه کنند و از انبارهای پیش‌بینی شده تحویل بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد کشت گندم پاییزه در این شهرستان از نوع دیم است، گفت: پیش بینی می‌شود که در سال زراعی جاری حدود ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یابد.

مدیر جهادکشاورزی گناوه اظهارداشت: همزمان با توزیع بذر، عرضه کودهای شیمیایی در قالب سبد کودی در دستور کار قرار گرفته است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری  و کم آب کشور است که زمین های کشاورزی در این منطقه بدلیل نبود منابع آب بصورت دیم و در فصل پاییز کشت می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر