جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۴۶۴
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: ما باید در ۱۳ آبان جنایاتی که آمریکا در ایران مرتکب شده است را بازگو کنیم تا دوستان و نسل جوان و جامعه اسلامی به ماهیت کثیف آنها پی ببرند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته دیر با گرامیداشت روز ۱۳ آبان ماه، اظهار داشت: امروز یک روز بسیار مهم و تاریخی است، روزی که در حافظه ملت ما هیچ گاه فراموش نخواهد شد، ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و استکبارستیزی ملت ما است.

امام جمعه دیر افزود: امام راحل از سال ۴۳ پرچم مبارزه با سلطه گری و دخالت های آمریکا در کشورمان را برافراشت تا امروز این پرچم به دست رهبر فرزانه انقلاب و ملت آگاه و بصیر ما است.

وی عنوان کرد: مسئله استکبارستیزی مسئله زیر بار ظلم نرفتن و سلطه ناپذیری است؛ استکبار و در رأسآن آمریکا می خواهد ملت ایران مقابل آنها سر تسلیم فرود بیاورند کنند اما ملت ما زیر بار این زورگویی ها نخواهد رفت.

امام جمعه دیر یادآور شد: روز ۱۳ آبان یادآور سه رویداد مهم تاریخی اعتراض امام (ره) در مقابل تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون در سال ۴۳، شهادت دانش آموزان عزیز ما در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ است.

وی با خوش آمدگویی حضور دانش آموزان در نمازجمعه این هفته، خاطرنشان کرد: دانش آموزان ما همیشه در مقابل استکبار ایستاده اند و امروز هم در سراسر کشور به پا خواسته اند تا در مقابل شرارت ها و جنایت های استکبار به سرکردگی آمریکا موضع بگیرند و تنفر خود را اعلام کنند.

حسینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان، گفت: امروز آمریکایی ها و غرب زده ها از اینکه ملت ایران با وجود همه تبلیغات گمراه کننده دشمن، امروز هم به صحنه می آیند و در مقابل آمریکا می ایستند و فریاد مرگ بر آمریکا سر می دهند عصبانی هستند.

وی ابراز کرد: ۱۳ آبان هم تجسم شرارت ها و جنایت ها و اقدامات خصمانه آمریکا است و هم آسیب پذیری و امکان مغلوب شدن آنها را با وجود همه هیاهویی که دارد بازگو می کند.

امام جمعه دیر تاکید کرد: ما در ۱۳ آبان جنایاتی که آمریکا در ایران مرتکب شده است را بازگو کنیم تا دوستان و نسل جوان و جامعه اسلامی ما به ماهیت کثیف کسانی که این روزها برای ملت ایران دلسوزی می کنند، پی ببرند.

وی با بیان اینکه درگیری ما با آمریکایی ها از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ شروع شد که آمریکا در امور داخلی ما دخالت کرد، افزود: غارت منابع و ثروت ما و دخالت در مقدرات کشور ما که یک نمونه اش مسئله تحمیل کاپیتولاسیون است که هر جنایت و شرارتی کنند کسی نتواند بگوید بالای چشمتان آبرو است.

حسینی تصریح کرد: بعد از پیروی انقلاب اسلامی و جریان انقلاب هم این همه شهیدی که ما دادیم به خاطر حمایت آمریکایی ها از رژیم طاغوت بود و بعد از پیروزی انقلاب هم توطئه های پی در پی علیه انقلاب شروع کردند که حمایت از تجزیه طلبی در کردستان و استان های مرزی، کودتاهای مختلف، حمایت از تروریسم منافقین که منجر به هزاران شهید در گوشه وکنار کشور شد، حمایت همه جانبه از رژیم صدام، حمله به طبس، سرنگونی هواپیمای مسافربری بر فراز خلیج فارس، تحریم هایی که از ابتدای انقلاب شروع کردند، بلوکه کردن دارایی ها ایران، حمایت از فتنه های مختلف در ایران، حمایت از قاتلان دانشمندان هسته ای، به شهادت رساندن قهرمان ملی ما و منطقه سردار سلیمانی و این روزها هم حمایت از جنایات کاران و اغتشاشا گران و برهم زنندگان امنیت کشور ما نمونه هایی از جنایات و اقدامات آمریکایی ها علیه ملت ایران است.

وی تاکید کرد: به کوری چشم آمریکایی ها ملت ایران بسیاری از این دشمنی ها را خنثی کرده است و این وقایع چند هفته اخیر جنگی ترکیبی و نه صرفاً اغتشاشات خیابانی است.

خطیب جمعه دیر گفت: این چهره آمریکای جنایت کار است که این روزها برای ملت ما دلسوزی می کند، نسل جوان ما باید این چهره را خوب بشناسد و تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار نگیرد.

وی افزود: ما باید به این واقعیت برسیم که اینها مانند خانه عنکبوت پوشالی هستند، هیاهو دارند اما طبل توخالی هستند؛ ضربه هایی ک هاز ملت ایران خوردند و هیچ غلطی نکردند.

حسینی بیان داشت: ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب منافع حیاتی آمریکا را در منطقه به خطر انداخت نه در ایران بلکه باعث بیداری ملت های جهان است و امروز همه ملت ها علیه آمریکا شعار می دهند حتی در کنار کاخ سفید هم علیه آنها شعار می دهند.

وی با بیان اینکه با محوریت ایران اسلامی جبهه مقاومت همه نقشه های دشمن را برهم زد، عنوان کرد: نشانه های زوال آمریکایی ها از هم اکنون پیدا است و در نظم جدید جهانی جایی نخواهند داشت اما ایران اسلامی در جایگاه برجسته ای قرار خواهد گرفت.

امام جمعه دیر ابراز کرد: امروز بعد از نمازجمعه با مشت های گره کرده و گام های استوار و شعارهای کوبنده، تنفر و انزجار خودمان از آمریکای جنایت کار و استکبار جهانی اعلام خواهیم کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر