پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۴۶۷
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

فکرشهر: امام جمعه کنگان با اشاره به اینکه آمریکا رو به افول و زوال است گفت: ۱۳ آبان نماد استکبار ستیزی ملت ایران و انزجار از استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران کنگان با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان افزود: ملت ایران بویژه دانش آموزان آمدند تا با فریاد مرگ بر آمریکا ضمن اعلام انزجار از استکبار جهانی و قاتلان شهدای دانش آموز حرم شاهچراغ (ع)، بگویند مبارزه با دشمن تعطیل شدنی نیست.

وی بیان داشت: آمریکا در حالی شعار حمایت از حقوق بشر را سر می دهد که خود در جای جای این دنیا دست به جنایات هولناک می زند و زنان و کودکان و دانش آموزان را به خاک و خون می کشاند.

خطیب جمعه با گرامیداشت یاد شهدای تسخیر لانه جاسوسی گفت: ملت بزرگ ایران قریب ۶ دهه است با آمریکا و ایادی او مبارزه می کند و بیش از چهار دهه است نظام جمهوری اسلامی با استکبار جهانی که نماد آن آمریکاست در حال مبارزه است و توانسته هیمنه او را در جهان بشکند.

محمودی افزود: آمریکایی که روزگاری قدرت بلامنازع در جهان بود امروز به برکت انقلاب اسلامی و موج بیداری که در دنیا حاصل شده است منفورترین قدرت دنیاست و امروز شعار مرگ بر آمریکا در دنیا طنین انداز شده است.

وی با ابراز تاسف از نگاه محدود افرادی که در داخل دم از تسلیم و سازش با آمریکا می زنند عنوان کرد: باید جهاد تبیین به بهترین نحو انجام تا همه واقف شوند آمریکا جنایتکار بزرگ جهان است.

امام جمعه با مروری بر جنایات آمریکا و عهدشکنی آنان در دنیا و در قبال برخی کشورهایی که طرح دوستی با آمریکا ریختند از جمله محمدرضا پهلوی، صدام در عراق، مرسی در مصر، قذافی در لیبی و برخی دیگر گفت: تجربه نشان داد که آمریکا حتی به دوستان خود رحم نمی کند و کسانی که می گویند حل مشکلات در گرو ارتباط با آمریکاست کاملاً در اشتباه اند زیرا ریشه بسیاری از مشکلات این کشورها بدلیل همین ارتباط و خیانت های آمریکایی ها است.

محمودی در بخش دیگر با تبیین نقش فضای مجازی در آشوب ها و اغتشاشات و تلاش دشمن در این عرصه بیان نمود: اروپایی ها در حالی دم از آزادی و فضای مجازی در این می زنند و ادعای دلسوزی می کنند که خود در کشورشان سخت ترین شرایط و قوانین را در این زمینه اعمال می کنند که نمونه آن خود آمریکا با ۲۷۰ ماده قانونی در زمینه فضای مجازی است.

وی خطاب به دانش آموزان و نوجوانان گفت: فرزندان من، دشمن می خواهد در پوشش آزادی هرج و مرج ایجاد و مانع شکل گیری ایران قوی شود و در این راه دست به هر جنایتی می زند که نمونه بارز و اخیر آن به شهادت رساندن همکلاسی های مظلوم شما در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز بود.

خطیب جمعه افزود: دانش آموزان عزیز نسل بی ایمان، بی بصیرت، بی غیرت و ناامید، کوتاه نگر و سطحی نگر و هوس باز و تنبل انتظار استکبار از شما عزیزان است حال اینکه انقلاب اسلامی بدنبال نوجوانان و جوانانی با ایمان، غیور، متفکر، بلند همت، عفیف، شجاع و اهل کار و ابتکار است.

امام جمعه در ادامه با بازخوانی فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان گفت: استفاده از ادبیات پدرانه و حکیمانه، تاریخی و تجربه آمیز بودن روز ۱۳ آبان، آغاز چالش ایران و آمریکا در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بواسطه کودتای آمریکایی ها، دروغ بودن ادعای آمریکایی ها در اظهار دوستی با ملت ایران، حمایت آمریکا از تجزیه طلبان، اعمال تحریم های ظالمانه بر علیه ملت ایران، حمایت از فتنه و فتنه گران، به شهادت رساندن نخبگان علمی کشور و کودکان و دانش آموزان بیگناه توسط آمریکا، جایگاه نداشتن آمریکا در نظم جدید جهانی از مهمترین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این دیدار بود.

محمودی با تسلیت وفات جانسوز کریمه آل طاها حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار نمود: یکی از مقامات این بانوی با عظمت که در زیات نامه شان نیز آمده است داشتن مقام شفاعت و موهبت بهشت برای زیارت قبر شریف ایشان است.

وی در بخش دیگر با اشاره به سفر نیم روزی محسن رضایی معاون اقتصادی ریاست جمهوری به شهرستان های کنگان و عسلویه و بازدید از برخی پروژه های صنعتی در این خطه گفت: بنده در این دیدار به نمایندگی از مردم و مسئولین توقعات و انتظارات مردمی را اعلام که ایشان نیز بشارت هایی در خصوص نگاه دولت به میزبانان صنعت دادند.

بیان عبرت هایی از ماجرای سوریه، یادی از طلبه شهید مظلوم اغتشاشات اخیر شهید آرمان علی وردی و بیان اینکه خون این شهید ریشه آشوب را خواهد خشکاند و تبیین اقدامات و تلاش های نظام سلطه و استکبار برای مهار انقلاب و راهبردهای وزارت دفاع ملی نظام رو به افول آمریکا برای ایران هراسی از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر