جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۷۴۶
سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۱

فکرشهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم گفت: درخت‌کاری مشارکتی با استفاده از روش‌های آبیاری نوین، پویش و حرکتی مهم و اثرگذار که برای احیای طبیعت در این شهرستان در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش فکرشهر، پرویز غلامی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه یکی از رسالت های اصلی منابع طبیعی وآبخیزداری، حفاظت از خاک و استفاده حداکثری از نزولات وآب‌های جاری است، طرح‌های درختکاری و تقویت پوشش گیاهی شهرستان دیلم با مشارکت دوستداران محیط زیست، تشکل های مردم نهاد و شرکت های نفتی موجود در قالب پویش مردمی منطقه یکی از اولویت‌های های این اداره است.

وی اظهارداشت: در این ارتباط پویش مردمی نهال و درخت کاری با مشارکت جمعی از جوانان طبیعت دوست شهر امام حسن، شرکت نفت فلات قاره منطقه بهرگان و این اداره در یک سال اخیر  در اراضی ملی با هدف احیای طبیعت، ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، توسعه فضای سبز، تقویت پوشش گیاهی، توسعه جنگل‌کاری، جلوگیری از ایجاد روان آب و سیلاب، افزایش تنوع زیستی و مقابله با بیابان‌زایی شروع شده است.

غلامی گفت: نکات منحصر به فرد این پویش مردمی، مشارکت جوانان این منطقه برای آبیاری با هزینه و امکانات شخصی و آبیاری درختان با روش نوین و استفاده از لوله‌های پلی اتیلن و سنگریزه در کنار ریشه و عمق آن به منظور حفظ بیشتر رطوبت و قرارگیری آب نزدیک ریشه گیاهان برای رشد بیشتر است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم افزود: همنین در سال اول این پویش، برای مصون ماندن درختان از سرما و گرما، از سرشاخه‌های درخت خرما به عنوان پوشش محافظ استفاده شده  است.
وی  بیان کرد: براساس آخرین بازدید به عمل آمده از نهال های کاشته شده، در وضعیت بسیار مطلوبی از نظر رشد و شادابی بسر می برند.

غلامی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، درصددیم امسال  بر وسعت جنگل‌کاری با گونه‌های بومی نیز افزوده شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم افزود: افزایش مشارکت مردمی در قالب اجرای طرح‌های مختلف درختکاری و فعال کردن جمعیت همیاران طبیعت در مناطق مختلف شهرستان یک راهکار اثرگذار در حوزه حفظ و حراست از منابع طبیعی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر