دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۷۴۷
سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۳

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت:‌با پیگیری‌های صورت گرفته پردیس علم و فناوری هسته‌ای در بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، اکبر پورات صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنعت عظیم هسته‌ای برای تحقق آرمان‌ها و پیشبرد برنامه‌ها، به ظرفیت‌سازی در حوزه‌های فناورانه و نوآورانه و استفاده از محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و بومی سازی قطعات و تجهیزات نیازمند جدی است.

وی افزود: بر اساس قانون جهش تولید، حمایت از شکل‌گیری شرکت‌های فناور، کمک به تجاری سازی و توسعه بازار و زیست‌بوم فناوری در جوار صنایع مادر مورد تاکید قرار گرفته و در اولویت برنامه‌های کاری سازمان انرژی اتمی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از راه‌اندازی و تأسیس پردیس علم و فناوری هسته‌ای مشترک پارک علم و فناوری خلیج فارس در بوشهر و سازمان انرژی اتمی خبر داد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های استاندار بوشهر و موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی، پارک علم و فناوری خلیج فارس در بوشهر با دارا بودن بیش از ۱۵۰ شرکت فناور و دانش بنیان و کمک به رفع نیازهای فناورانه صنایع، آمادگی کامل جهت همکاری با سازمان انرژی اتمی برای ایجاد پردیس علم و فناوری هسته‌ای مشترک جهت ترویج، تشکیل و شتاب‌دهی استارتاپ‌ها و کسب و کارهای فناورانه هسته‌ای و حوزه‌های مرتبط و انجام حمایت‌های مالی مستقیم و غیرمستقیم و ارائه خدمات فنی و تخصصی و تجاری سازی به شرکت‌های فناور و دانش بنیان را دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار و فعالیت واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر و طرح‌های در دست احداث ۲ و ۳ و ضرورت آینده نگری برای رفع نیازهای این مجموعه عظیم صنعتی در استان بوشهر و ظرفیت‌های مراکز علمی، دانشگاهی و فناوری استان با محوریت پارک علم و فناوری خلیج فارس با پیگیری و تلاش استاندار بوشهر و دستور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی جهت همکاری لازم به منظور تحقق این مهم صورت خواهد پذیرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر