دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۹۳۶
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

فکرشهر: معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون خیران در قالب پرداخت صدقه، زکات، اکرام و مراکز نیکوکاری ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حبیب الله آسوده روز پنجشنبه در جمع مدیران کمیته امداد استان بوشهر افزود: ۵۰ درصد کمک‌های خیران از طریق مراکز نیکوکاری محله‌ها جمع آوری شده است. 

وی بیان کرد: از این میزان کمک‌های جمع آوری شده یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب زکات بوده که با تصمیم شورای زکات کشور و استان‌ها در بخش‌های مختلف فقرزدایی و کمک به نیازمندان هزینه شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام گفت: در زمان حاضر کمک های یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی و نیکوکار به صورت مستقیم به حساب ۴۱۴ هزار فرزند یتیم و محسنین واریز می‌شود.

وی یادآور شد: درهمین ارتباط از اول سال تاکنون یکهزار و ۴۰۰ تا یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب فرزندان یتیم و محسنین واریز شده است.

آسوده با اشاره به جمع آوری کمک‌های مردمی از طریق صندوق صدقات گفت: در زمان حاضر پنج میلیون و ۳۰۰ هزار صندوق صدقات خانگی، معابر و اماکن وجود دارد.

وی ادامه داد: از اول سال تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان مردم از طریق صندوق صدقات به نیازمندان کمک کرده اند که در سرفصل‌های مختلف در همان مناطق به نیازمندان کمک‌رسانی می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور اظهار کرد: کمک‌های صندوق صدقات به  افراد در راه مانده، کمک به تحصیل، سلامت، درمان، تأمین جهیزیه و دیگر موضوعات اختصاص می یابد.

وی توزیع بسته‌های معیشتی و اطعام نیازمندان را از دیگر برنامه معاونت مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در رسیدگی به نیازمندان دانست.

آسوده یادآور شد: در زمان حاضر بیش از ۶.۵ میلیون نفر در کشور به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از سوی کمیته امداد با هدف کاهش فقر و رسیدگی به نیازمندان و افراد بی بضاعت خدمات رسانی می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر