پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۹۸۹
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: باید با تلاش مضاعف، خدمات نظام اسلامی برای مردم تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با اشاره به برخی از پیشرفت‌های کشور و خدمات نظام اسلامی اظهار داشت: بعضی‌ها می‌گویند جمهوری اسلامی چه کرده است اینها یا اطلاع ندارند یا از روی بی انصافی می‌گویند جمهوری اسلامی برای مردم چه کرده است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی کشور را از زیر سلطه ستمگران و ظالمان آزاد کرد و کشوری آزاد و مستقل ایجاد کرد. رئیس جمهور آمریکا گفت می‌خواهیم ایران را آزاد کنیم و رئیس جمهور ما هم به خوبی جوابش داد که ایران ۴۳ سال است که آزاد شده است.

امام جمعه عسلویه با بیان اینکه امروز در نظام ما با رأی مردم تمام ارکان نظام انتخاب می‌شوند تصریح کرد: در ۱۳ آبان این تجمعات میلیونی علیه اغتشاشگران نشان داد که مردم نظام و انقلابشان را می‌خواهند.

هاشمی نژاد بیان کرد: خدمات نظام جمهوری اسلامی درخشان است؛ در پزشکی تحولات چشمگیری اتفاق افتاده است و امروز کشور ما به لطف خدا و ائمه اطهار مردم وفادار و جوانان متفکر از چهار کشور برتر دنیا در درمان ناباروری است و یا اینکه یکی از ۱۰ کشور برتر دنیا در ساخت داروهای بیماری‌های خاص است و از چهار کشور برتر دنیا در پیوند اعضا است.

پیشرفت‌ها را باید دید

وی خاطرنشان کرد: ساخت مراکز بهداشتی درمانی مجهز در شهرها و روستاها از دیگر خدمات جمهوری اسلامی است؛ درست است برخی نواقص هست اما پیشرفت‌ها را باید دید دل مردم را نباید خالی کرد و نباید آیه یاس خواند.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: قبل از انقلاب شهرهای ما و مرکز استان ما محروم بود و هیچ امکانات رفاهی نداشت ولی الان امکانات رفاهی فراوان است؛ اینها به برکت نظام اسلامی و خون‌های پاک و مقدس شهدا است؛ قدردان این نعمت‌ها باشیم و از اسراف پرهیز کنیم.

وی با بهره گیری از خطبه اول نهج البلاغه اظهار داشت: خداوند برای پیامبری حضرت محمد (ص) از همه پیامبران میثاق و تعهد گرفت و همه پیامبران نشانه‌هایی از پیامبر اسلام را به پیروان خود داده بودند.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: در زمانی که تعدد دین و مذهب بود عده‌ای خدا را جسم می‌دانستند یا گروهی خدا را انکار می‌کردند. خداوند به وسیله پیامبر اسلام مردم را از گمراهی نجات داد و از جهالت‌ها رهایی بخشید.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام مردم را به نور اسلام و نور قرآن دعوت کرد و جانشینانش را به مردم معرفی کرد تا مردم سرگردان نباشند. سایر پیامبران هم برای خود جانشین تعیین می‌کردند.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: جامعه همیشه نیاز به رهبر و راهنما دارد پیامبر از ابتدای بعثت به اشکال مختلف حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین معرفی می‌کرد در جریان غدیر دفعه آخر بود که ایشان را به عنوان جانشین معرفی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر