چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۰۱۵
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

فکرشهر: امام جمعه موقت دیر گفت: قانون اساسی همچنان سند پیشرفت جمهوری اسلامی بر اساس ارزش‌های اسلامی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر، اظهار داشت: یکی ثمرات حضور در نمازجمعه افزایش تقوا است که باید معارف اسلامی و ارزش‌ها و برکاتی که در خطبه‌های نمازجمعه کسب می‌کنیم در وجود خود و جامعه افزایش داده و گسترش دهیم.

امام جمعه موقت دیر افزود: جامعه اسلامی هرچه متقی تر باشد سپر دفاعی مادی و معنوی آن بیش از پیش خواهد بود.

وی با اشاره به موفقیت‌های نیروهای مسلح و سربازان گمنام امام زمان (عج) و کسب عناوین برتر علمی و ورزشی توسط قهرمانان انقلابی، بیان کرد: در حالی که دشمن دسیسه‌ها دارد اما در دل همین تهدیدها، فرصت‌های ارزشمند علمی و ساخت موشک‌هایی فراهم شده است که اسرائیل و اربابان و دست نشانده‌های آنها را سرگردان و حیران کرده است.

سعیدی گفت: ما ملت قهرمان و مقتدر پیرو راه شهید تهرانی مقدم پدر علم موشکی هستیم که در علم دفاعی کارهای ارزشمندی انجام داد و شاگردان ایشان تا امروز در نیروهای مختلف و دانشگاه‌ها و اندیشکده های اسلامی به اختراعات و پیشرفت‌های ارزشمندی نائل شده‌اند.

وی اضافه کرد: این شهید بزرگوار فقط پدر علم موشکی نیست بلکه در حقیقت شهید بزرگ اقتدار ملی ایران است.

خطیب جمعه دیر با اشاره با سالروز توقیف دارایی‌های ایران در بانک‌های آمریکایی، ابراز کرد: بلوکه کردن دارایی‌های ایران در بانک‌های آمریکایی یکی از نقشه‌های دشمن بود ولی باز هم این فشارها و تحریم‌ها تاکنون نتوانسته است این انقلاب را از حرکت خود بازدارد.

وی درباره سالروز تصویب قانون اساسی، خاطرنشان کرد: این قانون همچنان سند پیشرفت جمهوری اسلامی بر اساس ارزش‌های اسلامی است و البته باید هم مجلس و هم دولت در بروز رسانی و تسهیل قوانین برای خدمت به مردم، محکم‌تر و قوی‌تر اجرا کنند.

سعیدی با اشاره به روز کتابخوانی، بیان داشت: علاوه بر توصیه به مطالعه کتاب و مکتوبات مستند و کاغذی، جهت افزایش اطلاعات و آگاهی‌ها خصوصاً تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جایگاه و هویت مسلمانان و ملت بزرگ ایران یکی از توصیه‌ها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره کتابخوانی افزایش سرانه مطالعه است.

وی افزود: علاوه بر این با بکارگیری سرمایه‌هایمان می‌توانیم بحث مطالعه در کتب الکترونیکی را هم افزایش دهیم.

امام جمعه موقت دیر با اشاره به روز حماسه و ایثار مردم اصفهان، تاکید کرد: تمام ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس کربلا شده بود خصوصاً اصفهان که بیشترین شهید نسبت به جمعیتش به اسلام تقدیم کرده است.

وی یادآور شد: ایران اسلامی حرم است و این حرم باید محافظت شود که با اطاعت از مقام عظمای ولایت و پیروی از منویات ایشان و ادامه راه و مکتب شهید سلیمانی محقق خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر