شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۱۹۱
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها، دعاوی و شکایات مردم در اولویت امور قضایی قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مهدی مهر انگیز عصر یکشنبه در بازدید از دادگستری شهرستان گناوه در ابتدا با حضور در در شعب دادگاه و دادسرای حوزه قضائی گناوه با هریک از کارکنان اداری و قضائی از نزدیک دیدار و ضمن استماع مسائل و مشکلات آنها، عملکرد هریک از شعب را مورد بررسی قرار داد و توصیه‌های لازم در خصوص رفع ایرادات در جهت ارتقا سطح عملکرد را ارائه داد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدید با اشاره به نحوه و کیفیت رسیدگی به پرونده‌های قضائی گفت: همکاران علاوه بر رسیدگی پرونده‌ها با سرعت و دقت لازم، باید به منظور کاهش اطاله دادرسی تمام تلاش خود را به کار گیرند.

مهر انگیز در ادامه این بازدید، وضعیت بایگانی و نگهداری پروندها را مورد بررسی قرار داد و توصیه‌های لازم به منظور روند بهتر امور از جمله ردیف و مشخصات پرونده و نحوه چینش پرونده‌ها را ارائه کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها و رسیدگی سریع به دعاوی و شکایات مردم و پرهیز از اطاله دادرسی و طولانی کردن روند دادرسی باید در اولویت امور قضائی قرار گیرد.

پرونده‌های مسن تعیین تکلیف شوند

وی ادامه داد: باید همه پرونده‌های مسن و رسوبی را مورد بررسی قرار داده و هر چه سریع‌تر این قبیل پرونده‌ها را تعیین تکلیف تا موجودی آنها کاهش پیدا کند.

وی در ادامه به استفاده از ارفاق‌های قانونی در رسیدگی‌ها تاکید کرد و یادآور شد: قضات جهت استفاده از نهادهای ارفاقی از قبیل آزادی مشروط، مجازات‌های جایگزین حبس، تعلیق تعقیب و این قبیل موارد را بر اساس دستورالعمل‌های قانونی در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان در این سفر به همراه دادستان مرکز استان از حوزه قضائی بخش بندر ریگ و دادگستری شهرستان گناوه، شورای حل اختلاف گناوه، گمرک و اداره بندر و انبارهای اداره اموال جمع آوری و فروش اموال تملیکی شهرستان‌گناوه بازدید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر