يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۳۱۳
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: براساس طرح سراسری، عضویت در ۷۶ کتابخانه عمومی این استان امروز (سه شنبه) رایگان است و جرایم دیرکرد کتاب‌های امانتی نیز تا پایان هفته کتاب بخشیده می‌شود.

به گزارش فکرشهر، حیدر راهب روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اعلام کرد: براین اساس علاقمندان می‌توانند برای استفاده از این فرصت به صورت حضوری به کتابخانه‌های این استان مراجعه یا از سامانه samanpl.ir کد تخفیف دریافت کنند.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی ۲ شفت در این استان از ساعت هشت تا ۱۹ به صورت یکسره به مراجعان خدمت‌رسانی می‌کنند و کتابخانه خلیج فارس مرکز بوشهر به عنوان بزرگترین کتابخانه این استان تا ساعت ۲۱ فعالیت دارد.

راهب با بیان اینکه عضویت حداکثری مردم در کتابخانه‌های عمومی از اهدافی است که به طور جدی دنبال می‌شود، عنوان کرد: در زمان حاضر حدود ۴۰ هزار هم استانی عضو این کتابخانه‌ها هستند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به اهمیت اهدای کتاب در تقویت منابع کتابخانه‌ای استان بوشهر گفت: مردم می‌توانند هر کتاب غیر درسی و درسی و حتی جزوه‌های خود را به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند.

وی توضیح داد: کتاب‌های اهدایی در فرآیند پالاش قرار می‌گیرد، آنهایی که قابلیت استفاده داشته باشد به قفسه کتابخانه‌ها منتقل می‌شوند و در غیر این صورت برای بازیافت آنها اقدام می‌شود.

راهب اضافه کرد: در این صورت نیز از درآمد ناشی از این بازیافت کتاب‌های به روز تهیه که منجر به تقویت منابع کتابخانه‌ها می‌شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر وجود دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر