دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر:
کد خبر: ۱۲۷۶۳۹
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

فکرشهر: مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر گفت: تدوین اطلس سرمایه‌گذاری با ارائه اطلاعات دقیق درباره مشوق‌ها، موانع و فرصت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار، ضرورت این استان است.

به گزارش فکرشهر، رسول رستمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: اطلس سرمایه‌گذاری نه تنها برای شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌ها راهنمای سرمایه‌گذاران است بلکه براساس لایه‌های متعددی از نقشه‌ها اطلاعات دقیقی را به سرمایه‌گذار ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه اطلس سرمایه‌گذاری پروژه‌ای استانی ملی است و پیش از این در مورد مفهوم آن یکپارچگی وجود نداشت، یادآور شد: از امسال تدوین این اطلس با همکاری سازمان برنامه و بودجه به صورت جدی دنبال و از یکماه پیش تدوین آن با همکاری شرکت‌های دولتی یا گرفتن مشاور به استان‌ها ابلاغ شد.

رستمی ادامه داد: تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان بوشهر اکنون در مرحله گرفتن مشاور قرار دارد و با توجه به اینکه آمایش سرزمینی این استان مصوب شده و از داده‌های خوبی برخوردار است، پیش بینی می‌شود خیلی زود به انعقاد قرارداد و اجرایی شدن تدوین این اطلس برسیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر توضیح داد: این اطلس سرمایه‌گذاران را در زمینه‌ای که مورد تقاضای آنها است هدایت می‌کند و اطلاعات مختلف درباره مزیت‌ها، زیر ساخت‌های آب، برق، گاز، راه دسترسی، امکان و حجم صادرات، حمایت‌های بانکی و دیگر مشوق‌ها و محدودیت‌ها را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا امکان بررسی و مقایسه نقاط سرمایه‌گذاری را پیدا کنند.

وی با اشاره به موقعیت ساحلی استان بوشهر، عنوان کرد: فعال کردن اقتصاد دریا از نقاط مزیتی ذاتی و نسبی این استان است که می‌تواند در اطلس سرمایه‌گذاری معرفی شود.

رستمی افزود: فعال کردن دهکده‌های گردشگری از شمال تا جنوب این استان می‌تواند در این زمینه مورد توجه سرمایه‌گذاران سراسر کشور قرار گیرد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر اضافه کرد: شیلات و آبزی‌پروری، صنایع دریایی و صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی از دیگر نقاط مزیتی استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر