شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر آب وفاضلاب شهری گناوه گفت: پروژه فاضلاب این شهر هزینه بر و براساس برآورد انجام شده برای تکمیل مناطق پنجگانه طراحی شده حدود 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.\n\nبه گزارش فکرشهر، غلامرضا مختاری روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با یاوران طبیعت این شهرستان افزود: این پروژه در سال 69 مطالعات مقدماتی آن شروع و در سال 73 نقشه برداری آن انجام شد.\n\nوی گفت: تا سال 89 درمجموع 280 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافت که در پنج منطقه طراحی شده هزینه و چهار ایسنگاه پمپاز احداث شد.
کد خبر: ۱۲۸۷۳
چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۶

فکرشهر: مدیر آب وفاضلاب شهری گناوه گفت: پروژه فاضلاب این شهر هزینه بر و براساس برآورد انجام شده برای تکمیل مناطق پنجگانه طراحی شده حدود 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، غلامرضا مختاری روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با یاوران طبیعت این شهرستان افزود: این پروژه در سال 69 مطالعات مقدماتی آن شروع و در سال 73 نقشه برداری آن انجام شد.

\n\n

وی گفت: تا سال 89 درمجموع 280 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافت که در پنج منطقه طراحی شده هزینه و چهار ایسنگاه پمپاز احداث شد.

\n\n

مختاری افزود: ازسال 93 دولت 35 میلیارد ریال مجدد ردیف اعتباری برای پروژه فاضلاب گناوه همزمان با 17 نقطه از دیگر شهرهای کشور درنظر گرفت.

\n\n

رییس اداره حفاظت محیط زیست گناوه و عضو انجمن یاوران محیط زیست هم گزارشی از مصوبات شورای سلامت در خصوص آموزش های ترویجی برای ایجاد رغبت و افزایش انگیزه خانوارها برای خرید اشتراک و اتصال کامل فاضلاب خانگی ارایه کرد.

\n\n

محمد تولیدی افزود: این اداره آماده همکاری آزمایشگاه مربوطه برای اقدامات اصلاحی کاهش دهنده میزان آلایندگی خروجی حوضچه ها است.

\n\n

نماینده انجمن یاوران طبیعت گناوه نیز گفت: کارگروه آموزش و پژوهش این انجمن بررسی و تدوین برنامه های آموزشی وترویجی بمنظور تشویق و ترغیب شهروندان را برای تامین اشتراک و اتصال تمام واحدهای مسکونی به شبکه فاضلاب در دستور کار قرار می دهد.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، غلامرضا نعمتی افزود: تداوم برگزاری نشست های دوره ای با دیگر دستگاههای مرتبط با حوزه فاضلاب بمنظور انتقال دغدغه های شهروندان و کمک به افزایش قدرت چانه زنی متولیان برای جذب اعتبارموردنیاز و اصلاح و ارتقای سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهر و نوارساحلی مدنظر و پیگیری های این انجمن قرار می گیرد.

\n\n

دراین نشست دوستداران محیط زسیت مطالبی درخصوص مخاطرات ومعضلات زیست محیطی فاضلاب و همچنین استفاده از سیستم شبکه راهکارهایی ارایه دادند.

\n\n

مقدار غیرمجاز cod نیترات، فسفات و دیگر املاح موجود در خروجی حوضچه های فاضلاب ، مدیریت بهینه حوضچه ها تصفیه اعم از استقرار حراست ورفع نواقصات فرایند آن، تداوم جاری شدن فاضلاب به دریا، استفاده از پساب فاضلاب برای مصارف کشاورزی و فضای سبز و تسریع در اجرای شبکه فاضلاب از عمده دغدغه های آنان بود.

\n\n

نبود سیستم جامع و کامل فاضلاب در شهرگردشگری و تجاری گناوه در شمال استان بوشهر باعث شده تا علاوه بر تحت الشعاع قرار گرفتن همه فعالیت های عمرانی تبعات نامطلوب زیست محیطی و بهداشتی دربرخی از نقاط این شهر بوجود آورد. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر