جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۹۶۴
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵

فکرشهر: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: از حدود ۳۶۹ هزار هکتار زمین کشاورزی شناسایی شده در این استان برای ۷۰ هزار هکتار سند مالکیت حدنگار ( کاداستر) صادر شده است.

به گزارش فکرشهر، محمد رضا بزرگمهر روز چهارشنبه در حاشیه نشست راهکارهای سرعت بخشی در صدور اسناد اراضی کشاورزی استان بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به ضرورت و اهمیت صدور سند مالکیت تک برگ برای زمین‌های کشاورزی، کشاورزان اسناد و مدارک خود را به اداره ثبت محل زندگی خود ببرند تا بعد از انجام عملیات ثبت در کمترین زمان و با حداقل هزینه نسبت به سند اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره ثبت اسناد طبق ماده سه قانون حدنگار وظیفه جانمایی، تثبیت و صدور سند مالکیت را برعهده دارد اظهار کرد: سند دار کردن زمین‌های کشاورزی براساس تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه شناسنامه و هویت دار کردن همه اراضی و املاک کشور در دستور کار قرار دارد.

بزرگمهر ادامه داد: برخی از کشاورزان اسناد و مدارکی از قبل دارند که باید برای صدور سند تک برگ رفع تداخل انجام و پس از آن برای تبدیل سند مالکیت دفترچه‌ای به سند تک برگ یا حدنگار اقدام شود.

وی یادآور شد: با صدور سند تک برگ از جعل و سوء استفاده و تغییر کاربری‌های غیر مجاز زمین‌های کشاورزی جلوگیری می‌شود.

بزرگمهر گفت: یکی از وظایف امور اراضی در ارتباط با کمسیون رفع تداخل است که در سطح استان بوشهر ۲۰ پلاک در شهرستان‌های دشتستان و جم تاکنون رفع تداخل انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر اضافه کرد: در همین ارتباط دوره آموزشی برای کارشناسان منابع طبیعی، امور اراضی و جهاد کشاورزی با هدف برطرف کردن موانع و مشکلات در زمینه رفع تداخل برگزار شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر