جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرماندار دشتستان در آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، گفت : دولت نگاه ویژه ای به اوقاف و امور خیریه دارد و به سبب وجود امامزادگان و بقاع شاخصی که در ...
کد خبر: ۱۲۹۰۱
پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۵

فکرشهر: در آیینی با حضور مسئولان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم شفقت‌پور به عنوان رئیس جدید اوقاف شهرستان دشتستان منصوب شد.

\n\n

فرماندار دشتستان در آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، گفت : دولت نگاه ویژه ای به اوقاف و امور خیریه دارد و به سبب وجود امامزادگان و بقاع شاخصی که در شهرستان وجود دارد و با توجه به حساسیت های مذهبی مردم شهرستان نیازمند یک مدیریت قوی است .

\n\n

به گزارش فکرشهر، دکتر ارسلان زارع افزود: حدود 2 سال اخیر، شهرستان دشتستان رتبه اول تخصیص اعتبارات عمرانی در میان شهرستان های استان به مساجد و اماکن مذهبی را به خود اختصاص داده است که به عنوان مثال، جهت ساخت و تکمیل مسجد کوی 69 هکتاری شهر برازجان تاکنون 200 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

\n\n

\n\n

زارع گفت : به عقیده من مساجد و اماکن متبرکه نقش به سزایی در توسعه اجتماعی و فرهنگی مردم دارند که می بایست از آن ها در حد توان حمایت شود .

\n\n

وی در خصوص تخصیص اعتبار به مساجد درسال جاری گفت : به توجه به تاکید استاندار، اختصاص اعتبارات سال جاری براساس شاخص های تعیین شده صورت می پذیرد .

\n\n

وی با تشکر از مدیریت سابق اداره اوقاف دشتستان افزود: انتخاب یک روحانی به عنوان مدیریت اداره دشتستان را به فال نیک می‌گیریم زیرا روحانیت از جمله اقشار مورد احترام جامعه ولایی ماست و برای اداره این اماکن مذهبی بسیار بجاست.

\n\n

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ی استان بوشهر نیز در این ایین، تخصیص و توزیع اعتبارات به مساجد شهرستان دشتستان به صورت عادلانه را خواستار گردید و گفت: میبایست از ساخت و ساز مساجد بدون مجوز که باعث ایجاد  بار مالی به دولت میشوند، جلوگیری کرد.

\n\n

حجت الاسلام محمدیان پیرامون برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه نیز گفت : اوقاف حاضر به اجرای کلیه برنامه های فرهنگی محوری در امامزادگان و بقاع متبرکه می باشد .

\n\n

\n\n

وی با بیان این که درگذشته طی یک سال در کشور فقط 200 وقف به ثبت می رسید ولی در سال گذشته استان بوشهر تنها 80 وقف داشته است، افزود: باتلاش و زحمات کارکنان اوقاف و تدابیرسازمان الحمدالله وقف در جامعه جایگاه خوبی پیدا نموده ولی به جایگاه واقعی خود نرسیده که نیازمند فرهنگ سازی و آشنایی بیشتر مردم در این خصوص می باشد. 

\n\n

وی تاکید کرد: اگر وقف به جایگاه واقعی خود برسد، یکی از قطب های اقتصادی کشور خواهدشد .

\n\n

در این آیین از خدمات محمدرضا بحرینی (رئیس سابق اوقاف و امور خیریه دشتستان) تقدیر و حجت‌الاسلام سید ابراهیم شفقت‌پور به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه دشتستان معرفی شد.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر