جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۳۸۱
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹

فکرشهر: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با اشاره به تشییع 3 شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: تاکنون 165 شهید گمنام در 67 نقطه استان بوشهر تدفن شده است.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ علیرضا غریبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، از انتقال پیکر 3 شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس به استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این شهدا 26 آذرماه وارد فرودگاه بوشهر می‌شود و مورد استقبال با شکوه مردم و مسئولان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این شهدا در عملیات‌های خیبر در منطقه جزیره مجنون و کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: این رزمندگان هنگام شهادت بین 18 تا 26 سال سن داشته‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر سن شهدای گمنام یاد شده در عملیات خیبر را 18 و 23 سال دانست و بیان کرد: یکی دیگر از شهدا مربوط به عملیات کربلای 5 است که سن این رزمنده دفاع مقدس هنگام شهادت 26 سال ثبت شده است.

غریبی با بیان اینکه این شهدا در همه شهرستان‌های 10گانه استان تشییع می‌شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی این شهدا در 3 نقطه بندرگاه بوشهر، بندر عامری تنگستان و درازی دشتی دفن می‌شوند.

وی با بیان اینکه ششم دی‌ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) این شهید گمنام در مرکز استان بوشهر تشییع و سپس به محل‌های تعیین شده انتقال می‌یابد، تصریح کرد: تاکنون 165 شهید گمنام در 67 نقطه استان بوشهر تدفن شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر اضافه کرد: با تشییع شهدای گمنام یاد شده تعداد شهدای دفن شده در استان بوشهر به 168 شهید می‌رسد.

غریبی با تأکید بر حضور باشکوه در تشییع شهدای والامقام بیان کرد: مردم شهیدپرور و انقلابی استان بوشهر در عرصه‌های مختلف انقلاب به ویژه تشییع شهدا تاکنون نقش مهم و موثر خود را نشان داده‌اند و این بار هم با حضور باشکوه بار دیگر با شهدا تجدید پیمان می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر