جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۴۰۰
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

فکرشهر: رئیس هیات مدیره انجمن توانمندان صبور گناوه و نماینده معلولان گفت: راه‌اندازی مرکز کار درمانی نیاز ضروری و مطالبه جدی معلولان جسمی - حرکتی این شهرستان است.

به گزارش فکرشهر، رئیس هیات مدیره انجمن توانمندان صبور گناوه و نماینده معلولان این شهرستان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: نبود مرکز کار درمانی در این شهرستان باعث معضلات و مشکلات عدیده‌ای برای معلولان بویژه معلولان جسمی – حرکتی با سنین کم شده است.

لیلا جهان آرا که یکی از معلولان جسمی حرکتی است، افزود: تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد بر خانواده‌ها و طولانی بودن مسافت بین شهر گناوه تا شهرهای برخوردار از این مرکز، بخشی از این مشکلات است که باعث شده تا عده ای از معلولان نتوانند از این مراکز در شهرهای دیگر استفاده کنند.

جهان آرا به مزایا و فواید مرکز کاردرمانی که مادر توانبخشی است، اشاره کرد و افزود: تقویت عضلات و تعویق انداختن و پیشگیری از معلولیت جسمی بیشتر، درمان و بازتوانی آسیب های جسمی، ذهنی، روانی و اجتماعی از عمده فواید ایجاد این مرکز است.

به گفته وی، با ایجاد این مراکز، نحوه و راهکارهای لازم برای رسیدگی بیشتر و بهتر معلولان در زمینه جسمی که به تقویت عضلات و پیشگیری از تاخیر در معلولیت ها و فرسودگی بدن بیشتر آنها می انجامد، فراهم می شود.

رئیس هیات مدیره انجمن توانمندان صبور گناوه ادامه داد: هم اینک یک مرکز کار درمان در مرکز استان شهر بوشهر وجود دارد که امکان رفتن معلولان برای استفاده از خدمات آن را بلحاظ شلوغی و هزینه بر بودن سخت و غیرممکن کرده است.

وی افزود: اگرچه راه اندازی مرکز کار درمانی به گفته مسئولان مربوطه نیاز به یک سری امکانات و تجهیزات با هزینه بالا دارد، اما می‌شود با همکاری مسئولان دستگاه‌های مرتبط خواسته بسیار ضروری و بحق معلولان را برآورده کرد.

جهان آرا بیان کرد: از مجموع هفت هزار معلول شهرستان گناوه، ۲ هزار معلول جسمی حرکتی هستند که راه اندازی مرکز کار درمانی خواسته اصلی آنها است.

رئیس هیات مدیره انجمن توانمندان صبور گناوه گفت: باید نسبت به معلولان تغییر نگرش در جامعه ایجاد شود و با فرهنگ‌سازی صحیح، طرز فکر جامعه را نسبت به از کارافتادگی معلولان تغییر داد.

وی ادامه داد: همچنین باید با معرفی چهره‌های درخشان معلولان در تمامی زمینه‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای آنها را به جامعه نشان داد و با ایجاد فرصت‌های مساوی، این امکان فراهم کرد که معلولان همچون سایر افراد از خدمات جامعه بهره ببرند.

رئیس بهزیستی گناوه، ایجاد مرکز کار درمان برای معلولان این شهرستان را لازم و مطالبه جدی این قشر دانست و گفت: بسیاری از معلولان و بیماران در شهرستان بخاطر نبود مرکز کاردرمان مجبور هستند روزانه در مسیر بوشهر و یا شیراز تردد کنند که مشکلی جدی برای این افراد شده است.

یدالله خرم نژاد افزود: مرکز کاردرمانی برای معلولان ضایع نخاعی، جسمی حرکتی و فلج مغزی و تصادفات کاربرد دارد و امیدواریم هرچه زودتر در شهرستان استقرار یابد.

وی اظهارداشت: بهزیبستی بجد پیگیر مستقر و فعال شدن مرکز کار درمان در این شهرستان است تا خواسته و مطالبه جدی معلولان برطرف شود.

رئیس بهزیستی گناوه یادآورشد: تعداد افراد تحت پوشش این نهاد حدود چهارهزار نفر در واحد توانبخشی است که در سر فصل های مختلف به آنها خدمات ارایه می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر