جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرجهاد کشاورزی دشتستان گفت: برداشت خارک و رطب از چهارمیلیون و 200هزار اصله نخل در این شهرستان آغاز شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، حمیدرضا جهانبخش افزود: برداشت خارک از اول تیرماه در سراسر شهرستان و رطب از نیمه تیرماه و عمدتا از بخش مرکزی شهرستان آغاز شده است.\n\nوی یادآور شد: دو درصد از محصولات تولیدی نخلداران بصورت خارک شامل انواع شیخعالی، برهی، بریمی، خشخار، قندی، محبوبی و حاج باقری برداشت و علاوه بر بازارهای استان درسایر استانها از جمله فارس، اصفهان و خوزستان عرضه می شود.
کد خبر: ۱۲۹۵۸
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۵

فکرشهر: مدیرجهاد کشاورزی دشتستان گفت: برداشت خارک و رطب از چهارمیلیون و 200هزار اصله نخل در این شهرستان آغاز شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حمیدرضا جهانبخش افزود: برداشت خارک از اول تیرماه در سراسر شهرستان و رطب از نیمه تیرماه و عمدتا از بخش مرکزی شهرستان آغاز شده است.

\n\n

وی یادآور شد: دو درصد از محصولات تولیدی نخلداران بصورت خارک شامل انواع شیخعالی، برهی، بریمی، خشخار، قندی، محبوبی و حاج باقری برداشت و علاوه بر بازارهای استان درسایر استانها از جمله فارس، اصفهان و خوزستان عرضه می شود.

\n\n

جهانبخش بیان داشت: برداشت خارک به لحاظ شرایط منطقه ای در نقاط مختلف شهرستان تا اواسط مردادماه و برداشت رطب تا اواسط شهریورماه ادامه دارد.

\n\n

مدیرجهاد کشاورزی دشتستان گفت: 15درصد از ثمر نخیلات بصورت رطب چینی وارد بازارهای استان و سایر استانهای کشور می شود و مابقی نیز بصورت خرما از انواع کبکاب، خاسته و قصب است.

\n\n

وی اضافه کرد: بخش عمده خرما از نوع کبکاب است، 10درصد قصب و هفت درصد هم خاسته می باشد.

\n\n

\n\n

بخشدار مرکزی دشتستان نیز به ایرنا گفت: برداشت رطب نوبر و تازه از نخلستان های بخش مرکزی دشتستان آغاز شده و تا اواخر مردادماه ادامه دارد.

\n\n

جواد لقمان زاده افزود: هر ساله فصل برداشت رطب در بخش مرکزی دشتستان از منطقه آبشیرین دالکی زودتر از همه نقاط شهرستان آغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

\n\n

وی بیان داشت: رطب اصلی و مرغوب این بخش به نام رطب کبکاب است که نسبت به دیگر جاهای شهرستان این رطب نوبر و تازه می باشد که وارد بازار می شود.

\n\n

بخشدار مرکزی دشتستان تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال بالغ بر شش هزار تن رطب در بخش مرکزی دشتستان از نخلستان های بخش برداشت شود.

\n\n

لقمان زاده بیان داشت: بالغ بر یک میلیون اصله نخل در بخش مرکزی دشتستان وجود دارد که بین 20 تا 30درصد از محصولات نخلستان های این بخش بصورت رطب برداشت می شود.

\n\n

وی گفت: رطب این بخش به دلیل زودرس و نوبر بودن و داشتن کیفیت بالا علاوه بر مصرف داخلی در سطح استان عمدتا به استان های فارس،خوزستان و اصفهان صادر می شود.

\n\n

قیمت هر کیلو رطب کبکاب در بازار شهرستان 70هزار ریال و خارک از 25هزار تا 50هزار ریال بستگی به نوع آن متفاوت است.

\n\n

سالانه نزدیک به 110تا 140 هزار تن خرما در دشتستان تولید می شود. 

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر