پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:
فکرشهر: مامورین یگان حفاظت محیط زیست پناهگاه حیات وحش خارگ و اثر طبیعی ملی خارگو از توابع استان بوشهر یک نفر متخلف را که موجب تخریب لانه های لاک پشتان دریایی و به سرقت بردن تخم های آنها شده بود دستگیر کردند...
کد خبر: ۱۲۹۶۶
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۶

فکرشهر: مامورین یگان حفاظت محیط زیست پناهگاه حیات وحش خارگ و اثر طبیعی ملی خارگو از توابع استان بوشهر یک نفر متخلف را که موجب تخریب لانه های لاک پشتان دریایی و به سرقت بردن تخم های آنها شده بود دستگیر کردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، حسین دلشب با بیان این خبر اظهار داشت: محیط بانان اداره خارگ پس از دریافت گزارشی مبنی بر تخلف یک نفر از بومیان خارگ در جزیره خارگو که اقدام به تخریب لانه های لاک پشتان نموده و تخم آنها را جهت فروش در بازار بیرون می آورد به محل مورد نظر اعزام و پس از بررسی از قایق این فرد متخلف موفق به کشف و ضبط تعداد 5 عدد تخم لاک پشت شدند.

\n\n

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه مراحل قانونی از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری می باشد افزود: جزیره خارگو هر ساله از ابتدای اردیبهشت ماه میزبان لاک پشتان سبز و نوک عقابی جهت تخم گذاری می باشد که متاسفانه هر دو گونه جزو گونه های به شدت در معرض خطر انقراض می باشند.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر با تلاش و کوشش پرسنل محیط زیست استان بوشهر تا حدودی جمعیت لاک پشتان رو به بهبود می باشد که متاسفانه در این بین تعدادی افراد سودجو اقدام به تخریب لانه های این جانور جهت فروش تخم ها در بازار آزاد می کنند.

\n\n

دلشب ضمن تشکر از شهروندان دوستدار طبیعت و محیط زیست از آنها درخواست کرد هرگونه تخلف در زمینه شکار و صید و یا تخریب لانه های پرندگان را از طریق سامانه 1540 به محیط زیست اطلاع دهند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر