پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۵۳۵
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۴

فکرشهر: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: نرخ باسوادی این استان از ۳۵ درصد ابتدای انقلاب به ۹۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، میلاد حبیبی نیا روز دوشنبه در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان بوشهر افزود: شهرستان‌های بوشهر با ۹۷.۷ و دیلم با ۹۶.۸ درصد بالاترین جمعیت باسواد و شهرستان عسلویه با ۹۲.۱ درصد کمترین میزان باسوادی را در این استان دارند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یکهزار و ۸۳۵ نفر از خدمات برنامه نهاد سوادآموزی بهره‌مند شده اند، اظهار کرد: آمار ابلاغی از سازمان مرکزی به سوادآموزی این استان در سال جاری، جذب و پوشش چهار هزار و ۴۷۲ سوادآموز است.

حبیبی‌نیا ادامه داد: افراد بی‌سواد و بازماندگان از تحصیل مهمترین مبادی ورودی بی‌سوادی در جامعه به شمار می‌روند که برای حل این موضوع، نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد هستیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: محتوای تولید شده از سوی سازمان نهضت سوادآموزی که در دوره‌های آموزشی استفاده می‌شود، به‌روز و مطابق شرایط موجود جامعه است.

وی مهارت‌آموزی را از سرفصل‌های برنامه سوادآموزان عنوان کرد و گفت: کسب و آموزش مهارت‌های مختلف اجتماعی و کارآفرینی از ویژگی‌های برجسته محتوا و کتب آموزشی در کلاس‌های سوادآموزی است.

حبیبی‌نیا افزود: سامانه سازمان سودآموزی به عنوان یکی از جامع‌ترین سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش، قابلیت رصد آنلاین و مطمئن وضعیت سواد افراد جامعه را دارد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدرسه محوری کردن سوادآموزی از راهبردهای اصلی این معاونت است و بر همین اساس آیین‌نامه اجرایی مدارس، مدیران، شورای معلمان، شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان برای پوشش اولیا کم سواد و بی‌سواد دانش‌آموزان همان مدرسه و محله، مسئولیت دارند.

وی ویژگی‌های آموزش نیمه رسمی سوادآموزی را برشمرد و بیان کرد: تقاضا محور بودن، انعطاف‌پذیری، کم حجم بودن محتواهای آموزشی، رایگان بودن خدمات و ارائه مشوق‌های مادی در صورت قبولی سوادآموز، از ویژگی‌های آموزش نیمه رسمی است.

هفتم دی ماه سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی و به همین مناسبت یکم تا هفتم دی ماه به عنوان هفته سوادآموزی نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر