جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیران شبکه بهداشت و درمان ،با ماماهای طرح پزشک خانواده، در ضیافت افطار نشست هم اندیشی برگزار نمودند.\n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، دکتر علیرضا حاجیونی ، قبولی طاعات و عبادات حاضرین در جلسه و آرزوی سلامتی و موفقیت در پیشبرد اهداف نظام سلامت را از خداوند منان خواستار شد.
کد خبر: ۱۳۰۵۶
پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۷

فکرشهر: مدیران شبکه بهداشت و درمان ،با ماماهای طرح پزشک خانواده، در ضیافت افطار نشست هم اندیشی برگزار نمودند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، دکتر علیرضا حاجیونی ، قبولی طاعات و عبادات حاضرین در جلسه و آرزوی سلامتی و موفقیت در پیشبرد اهداف نظام سلامت را از خداوند منان خواستار شد.

\n\n

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، هدف از برگزاری این نشست را مروری بر دستورالعمل ها و وظایف ماماها در طرح پزشک خانواده بیان کرد.

\n\n

وی اظهار داشت: از شروع طرح پزشک خانواده تا کنون، این طرح روند رو به رشدی داشته و تغییراتی به سمت ارتقاء ارائه خدمات به مردم جامعه را طی می نماید و بر همین اساس باید انتظار داشت ،سطح توقعات مردم و نحوه ارائه خدمات نیز تغییر کند و باید بر طبق اصول این طرح ،ماما ها نیز در تامین سلامت و اهداف نظام سلامت پیشگام باشند.

\n\n

دکتر حاجیونی، با تاکید براینکه ماماهای پزشک خانواده، باید به عنوان یک اهرم مهم ، در کنار پزشک تیم سلامت حضور داشته باشند، افزود: ماما ها با وظایف خود بر اساس دستورالعمل ها آشنایی کامل داشته باشند و در موقع لزوم جایگزین نیروهای فنی مرکز بهداشتی و درمانی باشند.

\n\n

\n\n

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: شما به عنوان کارشناسان بهداشتی مرکزی که فعالیت میکنید ،پزشک مرکز به عنوان سرپرست تیم میتواند مسئولیتهای مختلفی را برعهده شما بگذارد و شما نِز باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا این خدمات به نحو مطلوبی انجام شود.

\n\n

حاجیونی همچنین بر انجام مراقبت های زنان باردار ، کودکان و همچنین مراقبتهای پییش از بارداری تاکید نمود ،و گفت ،انتظار داریم با تیم سلامتی که در هر مرکزی مستقر کرده ایم ،ارتقاء ارائه خدمات را داشته باشم و به شاخص های بهداشتی مورد انتظار ،در شهرستان و استان برسیم .
\nاین مسئول، در ادامه اظهارات خود ، به نقش مدیریتی که ماماها میتوانند در بهره وری بهتر از تجهیزات و اقلام مصرفی میتوانند ایفا کنند ، اشاره نمود و از آنان خواست تا درخواستهای دارویی و اقلام مصرفی را بر اساس نیاز ماهانه  مرکز  تنظیم نمایند.

\n\n

مهندس بحرالعلوم ، کارشناس مسئول واحد هماهنگی و گسترش شبکه نیز در خصوص فرم های آماری طرح پزشک خانواده و چگونگی پر کردن آمار و زمان ارسال ان به شبکه توضیحات لازم را ارائه کرد.

\n\n

در پایان این نشست، ماماهای پزشک خانواده  نظرات و پیشنهادات خود را جهت ارتقاء مراقبت های بهداشتی و تامین سلامت بیان کردند و همچنین در مورد مشکلات خود در خصوص نحوه پذیرش بیماران و جایگاه و وظایف بهورزان در این طرح مشورت کردند.

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر