جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۷۹۸
جمعه ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: اتفاقات اخیر در کشور و هجمه‌های وارد شده به ارزش‌های انقلاب و اسلام، بخشی از آن در فتنه ۸۸ پایه گذاری شد.‌‌‌‌‌

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی زاده در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در حسینیه ثارالله گناوه افزود: برای اولین بار بود در اتفاقات اخیر کشور دیدم بچه ساواکی‌ها که قبلا جرات نمی‌کردند به همراه منافقان و سلطنت طلب‌ها وارد میدان شدند و روحیه گرفتند، زیرا که از داخل خانواده انقلاب جا پیدا کرده بودند.

وی اظهارداشت: اگر شما امروز شاهد هستید در اغتشاشات به مساجد و امامزاده‌ها حمله و سعی می‌کنند آتش بزنند و مقدسات دینی را مورد هجمه قرار می‌دهند، در فتنه ۸۸ به وقوع پیوست.

استاندار بوشهر ادامه داد: اگر در فتنه ۸۸ و در روز عاشورا، هتک حرمت به امام حسین (ع) و اهانت‌ها به انقلاب و امام راحل صورت گرفت تنها ظلمی بود که روا بر انقلاب و مردم و خون شهدا کردند و واقعا بخشیدنی نیستند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب با کسانی که گفته بودند در انتخابات تقلب شده است مفصل صحبت کرد و قانع نشدند، گفت: رفتار رهبر انقلاب با کسانی که فتنه ۸۸ را طرح ریزی کردند، همانند رفتار اباعبدالحسین (ع) بود که در روز عاشورا همه حجت‌ها و دلایل را موعظه کرد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در همان دیدار اتمام حجت کرد و فرمود کار را شروع می‌کنید، ولی ادامه آن دست شما نیست و ضد انقلاب بر روی این حرکت سوار می‌شود و لطمه می‌زند و در نهایت تمام ضد انقلاب از این فرصت استفاده کرد و علیه انقلاب شمشیر کشید.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در این برهه با یک جنگ ترکیبی از سوی دشمن مواجه شده ایم، گفت: امروز دشمن با تمامی ظرفیت‌ها وارد یک جنگ ترکیبی در بعد امنیتی، فرهنگی و اقتصادی علیه انقلاب شده است، اما این اقدام‌ها عددی نیستند و انقلاب آنقدر توانمند است که این حوادث بخوبی مدیریت و از آن عبور می‌کند.

محمدی زاده افزود: دشمنان و معاندان در حوادث اخیر تلاش داشتند با گسترش جنگ امنیتی، به سمت درگیری، زد و خورد خیابانی و درگیری مسلحانه بکشانند و در مراحل بعدی، اقدامات تجزیه طلبانه در کشور رقم بزنند، اما با مدیریت رهبر معظم انقلاب و دولت و دستگاه‌های مسئول و شورا‌های تامین در سراسر کشور با پشتیبانی مردم شکست خوردند.

استاندار بوشهر گفت: اگر حضور مردم در اجتماعاتی که اعلام می‌شد پشتیبانی و حضور نمی‌یافتند، در برابر برنامه گسترده‌ای که دشمنان و معاندان پیش بینی کرده بودند، موفق نمی‌شدیم.

محمدی زاده اشاره‌ای به وضعیت امنیتی و اقتصادی استان در جریان حوادث اخیر کرد و گفت: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته دشمنان و معاندان، استان بوشهر با عملکرد بسیار خوب توسط مسئولان، مردم و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی مواجه شد و تا این لحظه نه یک نفر زخمی، کشته شده و شیشه بانکی شکسته شد.

وی بیان داشت: تا همین یک هفته پیش یک دستگاه خودپرداز آسیبی ندیده بود، اما دو دستگاه در برازجان در شب‌های اخیر در ساعت ۳ بامداد آتش زده شد که عامل آن پیدا و دستگیر خواهد شد.

محمدی زاده گفت: کل کسانی که در اغتشاشات استان نقش داشته اند از جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزارنفری که آمار گرفتیم جمع آن‌ها به ۱۰ هزار نفر نمی‌رسید.

استاندار بوشهر افزود: در تخلفات صورت گرفته حوزه دانش آموزی نیز تنها حدود ۲۰۵ نفر از مجموع ۲۵۰ هزار دانش آموز استان بوشهر بودند و در میان ۱۱ هزار معلم استان بوشهر، جمع کسانی از آن‌ها که بعضا تشویق و یا همراهی در این حوادث کردند به ۲۰ نفر نرسید که این تعداد نیز البته زیاد است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر