سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل نوسازی مدارس استان بوشهر:
کد خبر: ۱۳۱۳۶۰
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

فکرشهر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: ساخت مدارس با آمایش سرزمینی استان براساس سن دانش آموزان، مقطع تحصیلی و رشد جمعیتی آن منطقه جغرافیایی که در سال‌های آتی با آن مواجه می‌شود، انجام می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، ابراهیم احمدی چهارشنبه ۲۱ دی در دیدار با نماینده ولی فقیه اظهار کرد: با توجه مدت زمان سپری شده از ابتدای سال تاکنون پروژه‌هایی که پیشرفت ۵۰ درصد به بالا داشتند تکمیل و تجهیز شدند و ۲ سالن ورزشی و اولین استخر دانش آموزی نیز در استان افتتاح و تحویل آموزش و پرورش شده است که نزدیک به ۱۵۰ کلاس درس اضافه شده و بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۰ میلیارد تومان تجهیزات شامل دستگاه‌های سرمایشی، میز و نیمکت، تجهیزات هنرستانی خریداری و به کلاس‌های درس مدارس جهت استفاده  دانش آموزان ارسال شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر تصریح کرد: پهنه‌بندی استان در موضوع مدارس آن انجام شده و بر اساس اینکه چه مقدار تجهیزات نیازمند است بر اساس آمایش سرزمینی انجام شده این توزیع با دقت بهتری انجام پذیرد.

احمدی افزود: آمایش سرزمین براساس دانش آموزان و رشد جمعیتی آن منطقه جغرافیایی انجام می‌گیرد و مدارس آن ساخته خواهند شد و همچنین بر اساس سن دانش آموزان و مقطع تحصیلی که در سال‌های آتی روبه رشد هستند انجام خواهد پذیرفت.

وی عنوان کرد: در چهارشهرستان جنوبی بواسطه احداث وفعالیت صنایع پتروشیمی و مهاجرت افراد غیر بومی رشد جمعیتی در آن مناطق شکل گرفته که برای پتروشیمی‌های مستقر در قبال زیرساخت‌ها و توسعه مدارس تعریفی نشده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: با تفاهم نامه‌ای که با شرکت ملی مناطق نفت خیز و سازمان نوسازی مدارس کشور انجام پذیرفته است ۱۰۰ میلیارد تومان از نفت و ۹۴ میلیارد تومان سازمان نوسازی مدارس متعهد می‌شوند که ۲۵ مدرسه در چهار شهرستان جنوبی را تکمیل و احداث کنند و تا مهر ۱۴۰۳ به بهره برداری رسد و درحد مطلوبی از مشکلات آن مناطق حل خواهد شد.

احمدی گفت: نقطه بحرانی در مدارس تخریبی استان ما در حال حاضر شهرهای بوشهر، سعد آباد دشتستان و بخش مرکزی تنگستان است که از لحاظ تخریبی بیشتر و در سنوات گذشته کمتر به آن مناطق پرداخته شده است و از دغدغه‌های مجموعه نوسازی مدارس این مناطق است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر