دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:
فکرشهر: ولی با این اظهارات مدیرملی ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست کشور به نظر می رسد استان بوشهر همچنان در برنامه ریزی های کشوری جایگاهی ندارد و شاید هم ...
کد خبر: ۱۳۱۷۵
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۴

فکرشهر:  مدیرملی ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست، از تخصیص اعتبارات بانکی با سود نازل به شهروندان استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان به منظور مصون سازی محل زندگی آنها خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، شعاعی پیرامون این طرح و با تاکید بر اینکه در استان سیستان و بلوچستان باید به این سمت حرکت کنیم که با کمک به مردم میزان سازگاری و مصونیت آنها را در مقابل با گرد و غبار تا پایان دوره 23 ساله خشکسالی افزایش دهیم، گفت: دو جداره کردن پنجره‌ها، فیلترینگ هواکش‌ها و... طرح‌های دیگری است که تصویب شده و پیشنهادی هم به سیستم بانکی کشور داده‌ایم و دولت نیز آن را تصویب کرده که در استان‌های محروم اعتبارات بانکی با سود نازل برای مصون سازی محل زندگی مردم در اختیار آن‌ها قرار گیرد. و تلاش‌مان این است که بانکی که مکلف به انجام این اقدام شده است را متقاعد کنیم حداقل در سیستان و بلوچستان و خوزستان این اعتبارات را در اختیار مردم قرار دهد تا با این طرح‌ها به سمت کاهش آسیب پذیری مردم برویم.

\n\n

وی در این اخبار از اعتبارات خوبی که برای بحث گرد و غبار تهران پیش بینی و تخصیص داده شده نیز سخن گفته، در حالی که این استان نه محروم است و نه مجبور به میزبانی همیشگی این میهمان مزاحم و آسیب رسان.

\n\n

به گزارش فکرشهر، این خبر در حالی توسط خبرگزاری ها منتشر شده، که در آن نامی از استان بوشهر دیده نمی شود؛ با این که سالهاست « گرد و غبار »، میهمان ناخوانده ی این استان و شهروندانش به شمار می رود و  عوارض زیادی از جمله لغو پروازها به خاطر این گرد و غبار، کاهش دید، تصادفات رانندگی بسیار، مشکلات تنفسی و ... در طول سال به وفور در استان قطعا محروم و توسعه ی نیافته ی بوشهر دیده می شود؛ ضمن این که بسیاری از منازل مسکونی این استان نیز به بهسازی در مقابل گرد و غبار نیازمندند.

\n\n

ولی با این اظهارات مدیرملی ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست کشور به نظر می رسد استان بوشهر همچنان در برنامه ریزی های کشوری جایگاهی ندارد و شاید هم مسئولین استانی نتوانسته اند جایگاهی شایسته را برای این سرزمین زرخیز فراهم کنند.

\n\n

مسئولین استانی تمامی کارگزاران دولت و البته نمایندگان مردم در مجلس را شامل می شود؛ مسئولینی که حمایت مردمی را نیز برای خود متوقع اند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر