پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۰۳۲
پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۲

فکرشهر: نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ایران یک درصد جمعیت دنیا، هفت درصد ذخائر معدنی، ۱۵ کشور همسایه با چندین میلیون جمعیت، رتبه دوم دانش آموختگان دنیا در علوم و مهندسی و جغرافیای بی نظیر دارد، آیا همه این ظرفیت‌ها هدر رفته است؟

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالرضا مصری روز پنجشنبه در جشنواره بین المللی خرما و صنایع وابسته در بوشهر اظهار کرد: نسخه اقتصاد مقاومتی رهبر انقلاب بسیاری از موضوع‌های مهم اقتصاد را پوشش می‌داد ولی به دلیل بی توجهی به این منشور مشکلات زیادی در اقتصاد ایجاد شد.

وی افزود: ایران یک درصد جمعیت دنیا، هفت درصد ذخائر معدنی، ۱۵ کشور همسایه با چندین میلیون جمعیت، رتبه دوم دانش آموختگان دنیا در علوم و مهندسی و جغرافیای بی نظیر دارد، آیا همه این ظرفیت‌ها هدر رفته است؟

مصری اضافه کرد: استکبار از ۴۲ سال پیش تهدید کرد تا ایران به هدف‌های خود نرسد ولی نظام اسلامی بخوبی به موفقیت‌های بی شماری دست پیدا کرد.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود موفقیت‌های کسب شده در زمینه سوخت، پزشکی هسته‌ای و صنایع دفاعی و تسخیر همه موفقیت‌های شاخص ولی در زمینه تامین مرغ، تخم مرغ و خودرو عقب ماندیم.

وی گفت: تولید انبوه و با کیفیت، توزیع عدالت محور و مصرف به اندازه و بدون اسراف از ویژگی‌های برجسته اقتصاد مقاومتی است که باید مورد توجه جدی واقع شود.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: عیب های اقتصاد ایران، دولتی بودن بخش هایی از آن، نگاه به خارج و وابستگی به نفت است که باید برای فاصله گرفتن از آنها تلاش کرد.

مصری با اشاره به اینکه به بخش خصوصی در سخن و زبان توجه می‎‌شود اما در عمل توجه مناسبی به این بخش صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: باید به یاد داشته باشیم که تولیدکنندگان در این سال‌ها همواره با شوک‌های متعددی مانند تغییر رویکرد مالیاتی، افزایش نرخ ارز و حقوق و دستمزد نیروی کار مواجه هستند ولی عشق آنان منجر به حضور و ثبات آنها در عرصه تولید شده است.

وی تاکید کرد: در برنامه هفتم توسعه باید از بخش خصوصی ویژه حمایت شود زیرا اشتغال آفرینی این بخش کمکی بسیار مهم به دولت و اقتصاد کشور است.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرفیت اشتغال در کشور بالا است و با چنین ظرفیت‌هایی نباید بیکار داشته باشیم.

وی بیان کرد: هر چه کالای ساخته شده وارد و مواد اولیه از کشور صادر شود اشتغال کشور کاهش می یابد که در این ۲ حوزه باید اهتمام جدی ایجاد شود.

مصری افزود: ایران کشوری بسیار ثروتمند ولی بی پول است که با این حال مقاومت این ۴۲ سال در طول تاریخ بی نظیر است زیرا کشور همواره متحمل جنگ ترکیبی اقتصای و تحریم اقتصادی است.

وی اظهار کرد: دشمنان توانمندی‌های ما را نشانه گرفتند و جایی که استکبار دست گذاشت ما آنجا توانمند شدیم.

مصری گفت: آمریکا به عنوان دشمن ملت ایران در ادامه نیز هیچ غلطی نخواهد کرد زیرا تاکنون با هزینه‌های میلیارد دلاری در سایه وجود ملتی پیرو رهبر معظم انقلاب و همراهی و حمایت ایشان از مردم به هیچکدام از هدف های خود نرسیده است.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: خرما یکی از توانمندی‌های بسیار خوب کشور ایران است که در این راستا از برگزارکنندگان رویداد بین المللی خرما در استان بوشهر قدردانی می‌شود.

مصری ادامه داد: اقلیم ایران بسیار متنوع است اما در این بین بوشهر همه ظرفیت‌ها شامل صنعت پیشرفته، کشاورزی و گردشگری را در خود جای داده است که به واسطه این ظرفیت‌ها می‌تواند میزبان رویدادهای مختلف بین المللی باشد.

وی عنوان کرد: همه ایرانی‌ها در قشنگ ترین لحظه زندگی خود و راز و نیاز با خدا در ماه رمضان با خوردن خرما افطار می‌‎کنند که با چنین جایگاه ویژه‌‎ای باید به محصول خرما نگاه حمایتی ویژه صورت گیرد.

جشنواره بین المللی خرما و صنایع وابسته از روز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه در استان بوشهر آغاز شده است.

این رویداد شامل نمایشگاه، میزملی، همایش و اختتامیه نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر