جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: جانشین مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: درسه ماه نخست سال جاری دوهزارو 109 تن محصولات صنایع تبدیلی کشاورزی از این استان به خارج از کشورصادر شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، علی پشتوان افزود: ارزش این میزان صادرات شامل ماهی و میگو و خرما دو میلیون و 703 هزار و 668 دلار است. \n\nوی اضافه کرد: صادرات این میزان کالا توسط 15واحد صنایع تبدیلی کشاورزی انجام شده است. 
کد خبر: ۱۳۲۲۶
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵

فکرشهر: جانشین مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: درسه ماه نخست سال جاری دوهزارو 109 تن محصولات صنایع تبدیلی کشاورزی از این استان به خارج از کشورصادر شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، علی پشتوان افزود: ارزش این میزان صادرات شامل ماهی و میگو و خرما دو میلیون و 703 هزار و 668 دلار است. 

\n\n

وی اضافه کرد: صادرات این میزان کالا توسط 15واحد صنایع تبدیلی کشاورزی انجام شده است. 

\n\n

پشتوان با اشاره به نزدیک بودن فصل برداشت خرما ادامه داد: هم اکنون واحدهای فعال بسته بندی خرما تمامی امکانات خود را مهیا کرده تا در فصل برداشت خرما بجد به خرید این محصول پرداخته و خود را برای آغاز فصل کاری آماده کنند. 

\n\n

وی بیان کرد: براساس پیش بینی انجم شده واحد های بسته بندی و عمل آوری خرما امسال 12 هزار تن محصول را بسته بندی و به خارج از کشور صادر می کنند. 

\n\n

جانشین مدیرصنایع سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، نبود نقدینگی وپایین بودن توان مالی درواحدهای بسته بندی خرما، بحرانهای به وجود آمده در بازارهای صادرات خرمای استان را از مشکلات عمده دراین زمینه عنوان کرد. 

\n\n

پشتوان اظهارکرد: پرداخت سرمایه درگردش کافی وبموقع به این واحدها با توجه به فصلی بودن خرما و محدود بودن دوره خرید می تواند به حل این مشکل کمک کند. 

\n\n

دراستان بوشهر به عنوان قطب تولید خرما و میگوی پرورشی و آبزیان دریایی درسال گذشته بیش از 150 هزار تن خرما و 16 هزار تن میگوی پرورشی و دریایی و 45 هزار تن ماهی تولید و صید شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر