جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرماندار جم با اشاره به استقبال کم از کتابخانه ها در جم گفت: ایستگاه های مطالعه در سطح شهرستان راه اندازی شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، فتح الله نوروزی بعد از ظهرجمعه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان جم با اشاره به نقش مهم کتاب و کتابخوانی در تحولات بشری افزود: سرانه مطالعه یکی از شاخص های مهم در توسعه یافتگی جوامع است و در این راستا باید به کتاب و کتابخوانی توجهی ویژه داشت.
کد خبر: ۱۳۲۲۹
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱

فکرشهر: فرماندار جم با اشاره به استقبال کم از کتابخانه ها در جم گفت: ایستگاه های مطالعه در سطح شهرستان راه اندازی شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فتح الله نوروزی بعد از ظهرجمعه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان جم با اشاره به نقش مهم کتاب و کتابخوانی در تحولات بشری افزود: سرانه مطالعه یکی از شاخص های مهم در توسعه یافتگی جوامع است و در این راستا باید به کتاب و کتابخوانی توجهی ویژه داشت.

\n\n

وی با اشاره به تعداد یک هزار و ۶۰۰ نفر عضو فعال کتابخانه های شهرستان جم، این رقم را به نسبت جمعیت ۵۰ هزار نفری شهرستان ناچیز دانست و افزود: متاسفانه با وجود جمعیت بسیار زیاد جوان و نوجوان شهرستان، آمارهای مطالعه و عضویت کتابخانه ها چندان رضایت بخش نیست که در این زمینه باید اقدامات موثرتری انجام شود.

\n\n

فتح الله نوروزی سرپرست فرمانداری جدید جم

\n\n

نوروزی خلاقیت و تبلیغات را دو اصل مهم در فرهنگ سازی مطالعه عنوان کرد و اضافه کرد: متولیان امر کتاب و کتابخوانی باید با به کار گیری روش های خلاقانه و اطلاع رسانی و تبلیغات هدفمند جامعه را به سمت مطالعه سوق دهند.

\n\n

وی تصریح کرد: در دنیای کنونی و با وجود مشغله های زیاد مردم، باید روش هایی به کار گرفت تا قفسه های کتاب ها علاوه بر کتابخانه ها به اماکن عمومی، خیابان ها و ادارات نیز راه پیدا کند و ایستگاه های مطالعه برای دسترسی آسان مردم به کتاب ها راه اندازی شود.

\n\n

نماینده عالی دولت در شهرستان جم به لزوم حمایت از کتابخانه ها اشاره کرد و گفت: برای تقویت کتابخانه ها و رفع مشکلات آنان هم به حمایت های دولتی و هم حمایت های مردمی نیاز است و در این زمینه می بایست از ظرفیت خیرین کتاب نیز به خوبی استفاده شود.

\n\n

به نوشته ی مهر، نوروزی برنامه ریزی و هدف گذاری صحیح در راستای تقویت مطالعه در شهرستان را ضروری دانست و بیان کرد: انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان باید با نگاه عمیق و ارائه ی راهبردهای دقیق و کارشناسی شرایط را برای توسعه ی فعالیت های کتابخانه ها فراهم سازد.

\n\n

وی اظهار امیدواری کرد: در سال جاری شاهد رشد هر چه بیشتر مطالعه در شهرستان جم باشیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر