جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فیلم مستند داستانی گریشگو(گره گشو) به همت هنرمندان گناوه ای کلید خورد.\n\nبه گزارش فکرشهر، نویسنده وکارگردان این فیلم روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارکرد: این فیلم باهدف احیا و پاسداشت فرهنگ و سنن قدیم منطقه و تلفیقی از باورهای جالب گذشتگان جنوب کشور بویژه این شهرستان است که از دیرباز به عنوان یک آیین سنتی شناخته شده و رواج دارد.\n\nعادل رجبی افزود: 25 بازیگر نونهال و بزرگسال در این فیلم ایفای نقش می کنند.
کد خبر: ۱۳۲۵۵
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

فکرشهر: فیلم مستند داستانی گریشگو(گره گشو) به همت هنرمندان گناوه ای کلید خورد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، نویسنده وکارگردان این فیلم روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارکرد: این فیلم باهدف احیا و پاسداشت فرهنگ و سنن قدیم منطقه و تلفیقی از باورهای جالب گذشتگان جنوب کشور بویژه این شهرستان است که از دیرباز به عنوان یک آیین سنتی شناخته شده و رواج دارد.

\n\n

عادل رجبی افزود: 25 بازیگر نونهال و بزرگسال در این فیلم ایفای نقش می کنند.

\n\n

وی اضافه کرد: دراین فیلم بازیگران دریک محله تجمع می کنند و هر یک کیسه به دست به در منازل افرادی که حاجتی داشته یا مریضی دارند حضور می یابند و خانواده ها نیز به نیت برآورده شدن حاجات خود که مصادف با شب پانزدهم رمضان و تولد امام حسن مجتبی (ع) است، شیرینی و تنقلات هدیه می کنند.

\n\n

\n\n

وی گفت: طرح این فیلم نیز براساس زندگی مردی پلید که دریک محله ساحل نشین زندگی می کند و علاقه زیادی به دزدی دارد و چهره و قیافه اش با نشانه و شواهدمادر و پدربزرگ ها به نام بوسلمه موجود افسانه ای دریاهای جنوب شباهت دارد با این تفاوت که او در میان مردم محله زندگی می کند.

\n\n

رجبی بیان کرد: این مرد دراین فیلم در حالی که گرفتار شستن لنج است چشمانش به بچه های محله ای می افتد که دور هم جمع شده و درحال بازی کردن هستند ضمن این که اطلاع دارد، شب پانزدهم رمضان است و بچه های آن محله گریشگو برگزار می کنند.

\n\n

وی گفت: در ادامه این مرد به ناگهان فکری در ذهنش می رسد که به هرقیمتی شده راه بچه ها را سد کرده و خوراکی آنان را بگیرد و او همواره در کمین بچه ها و در رویای خود کیسه های پر از خوراکی های بچه را از دور می بیند.

\n\n

این کارگردان گفت: فیلمبرداری این مستند داستانی برعهده حسین بهروزی و سیدمحمدهادی موسوی، صدابرداری احسان واعظ و عباس ادراکی، عکاس مرتضی خضری و محمدفرخی نیا و نور امیر حسین ادیب آذر است.

\n\n

وی افزود: صادق نیک پور، عارف رجبی، صابر بحرانی، علی سیفی و میلاد شیری نقش پشتیبانی و تدارکات این فیلم را عهده دارند.

\n\n

رجبی بیان کرد: اجرای این فیلم با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گناوه و تحویل طرح ومتن آن به آن اداره آغاز شده و درصددیم که پس از اتمام آن را به صداوسیما و جشنواره هایی که درسطح کشور برپا می شود، ارایه دهیم.

\n\n

وی گفت: تمام هزینه های این فیلم از محل منابع شخصی تامین و کمکی از سوی مسوولان مربوط نشده است.

\n\n

این هنرمند افزود: درصورت داشتن حمایت کننده قادر به تهیه فیلم های دیگری خواهم شد.

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر