شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: درپی اظهار نگرانی برخی شهروندان گناوه ای نسبت به اجرای پروژه نصب دکل و کابل های برق هوایی فشار قوی ایستگاه سوم این شهرستان درحریم ضلع شمالی ورودی این بندر مسوولان شرکت برق بوشهر و گناوه اعلام کردند اجرای این پروژه هیچ خطری برای سلامتی مردم ندارد.\n\nبه گزارش فکرشهر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: اجرای این پروژه هیچ خطر و عوارضی برای سلامتی افراد ایجاد نمی کند و چنین پروژه ای نه تنها در شهر گناوه بلکه در دیگر شهرهای بزرگ کشور از جمله شیراز انجام شده است.
کد خبر: ۱۳۲۹۳
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۱

فکرشهر: درپی اظهار نگرانی برخی شهروندان گناوه ای نسبت به اجرای پروژه نصب دکل و کابل های برق هوایی فشار قوی ایستگاه سوم این شهرستان درحریم ضلع شمالی ورودی این بندر مسوولان شرکت برق بوشهر و گناوه اعلام کردند اجرای این پروژه هیچ خطری برای سلامتی مردم ندارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: اجرای این پروژه هیچ خطر و عوارضی برای سلامتی افراد ایجاد نمی کند و چنین پروژه ای نه تنها در شهر گناوه بلکه در دیگر شهرهای بزرگ کشور از جمله شیراز انجام شده است.

\n\n

امرالله پاراد افزود: همکاران ما در ایستگاه های 400 کیلوولت که ولتاژی بیش از آن نیست مرتب کار می کنند و تاکنون هیچکدام مبتلا به سرطان نشدند.

\n\n

وی اظهارکرد: اگر انجام این پروژه خطر دارد، تلفن های همراه و دکل های تقویتی مخابرات که در کنارمنازل نصب شده باید جمع شوند در حالی که تاکنون ثابت نشده ضرری داشته و سرطان زا باشد.

\n\n

پاراد گفت: ایجاد شبکه هوایی بنابه ضرورت انجام می شود و همه طرح ها را نمی توان از طریق زمینی انجام داد. 

\n\n

مدیر ناحیه برق گناوه گفت: این پروژه از نیازهای ضروری این شهر وازطرح های برقی اولویت دار استان بوشهر است که در اجرای آن حتی بالاتر از استانداردهای تعیین شده دقت و توجه شده است.

\n\n

حسین شمسی فرد افزود: اجراشدن این پروژه از طریق زیرزمینی هزینه بر و به دلیل زه بالای آب مشکل ساز می شود و مردم مطمئن باشند که ازطریق هوایی هیچ خطر و عوارضی برای سلامتی آنان نخواهد داشت.

\n\n

وی بابیان این که تاهنوز علم ثابت نکرده که انجام چنین پروژه ای عواقب و مخاطراتی برای افراد به دنبال داشته باشد، گفت: با وجود این که کارگران تعمیراتی شرکت برق مرتب زیر دکل ها مشغول فعالیت هستند تاکنون مبتلا به سرطان نشده اند.

\n\n

شمسی فرد افزود: اجرای این پروژه از ضلع شمالی شهر گناوه آغاز و پس از گذر از یک خیابان به ایستگاه شماره سه که در حال احداث است، اتصال و خاتمه می یابد.

\n\n

رییس اداره برق گناوه بیان کرد: احداث ایستگاه سوم برق از نیازهای این شهر است زیرا در صورت نبود این ایستگاه و بروز نقص فنی در دیگر ایستگاهها، مردم دچار مشکل جدی در تامین برق خواهندشد.

\n\n

وی بیان کرد: هم اینک ایستگاههای برق گناوه 1 و2 فعال و به دلیل پرباربودن تعدادی از خطوط نیاز به احداث ایستگاه سوم بود که دردست اجرا است.

\n\n

وی گفت: هر شهروندی که نسبت به اجرای این پروژه دغدغه ای دارد می تواند به اداره برق مراجعه کند تا نسبت به بی خطربودن آن آگاه شود.

\n\n

رییس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: اجرای این پروژه براساس قوانین محیط زیست منوط به اخذ مجوز از سوی این اداره است که پس از مکاتبه با سازمان مرکزی حفاظت محیط زیست و برگزاری نشست های کارشناسی اجازه نصب دکل آن ازسوی سازمان مرکزی داده شد.

\n\n

محمد تولیده افزود: برای احداث پست برق این پروژه ازلحاظ قوانین زیست محیطی باید اداره برق از این سازمان موافقت و مجوز بگیرد.

\n\n

وی اضافه کرد: ازنظر محیط زیست نصب دکل یکسری شرایطی دارد و در هنگام نصب، کارشناسان این اداره نظارت خواهند کرد.

\n\n

رییس اداره حفاظت محیط زیست گناوه بیان کرد: این اداره به سلامت محیط زندگی افراد جامعه اهمیت وافری قایل است و نسبت به اجرای این پروژه بی تفاوت نبوده و تا زمانی که مجوز آن ازسوی سازمان محیط زیست صادرنشده بود، جلوی اجرای این پروژه گرفته شد.

\n\n

برخی شهروندان گناوه اجرای این طرح را برای سلامتی انسانها که کارشناسان نیز بارها هشدار داده اند زیان بار دانسته که می تواند اثرات جبران ناپذیری بر جسم و روح مردم وارد کند.

\n\n

آنان تاکید کردند: با وجود هشدارهایی که نسبت به اثرات مخرب و زیانبار این چنین پروژه هایی شده از متولیان و مسوولان ذی ربط خواستار چاره اندیشی شدند.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، یکی از شهروندان گناوه ای گفت: دربسیاری از کشورهای توسعه یافته، کابل های برق فشارقوی با پوشش های ویژه از درون شبکه های تاسیسات شهری عبور می کنند که این امرعلاوه بر آزادسازی فضای سطح زمین از بروز مشکلات مختلف ازجمله برق گرفتگی های احتمالی درصورت سقوط و تاثیرات آن برسلامتی شهروندان به میزان قابل توجهی کاسته می شود.

\n\n

عباس حقیقی افزود: براساس اطلاعات بدست آمده، گذر دادن برق فشارقوی از بلوار وسط شهر معضلات بسیار زیادی برای شهروندان و شهر بدنبال داشته باشد.

\n\n

این شهروند و فعال اجتماعی گناوه ای، اثرات مخرب فیزیولوژیکی ایجاد میدان مغناطیسی بر بدن انسان و بویژه کسانی که روزانه از زیر آن تردد می کنند، خطر برق گرفتگی رهگذران و ازبین بردن زیبایی شهر را از عمده خطرات و مشکلات این پروژه عنوان کرد.

\n\n

وی اضافه کرد: تاثیر مخرب خطوط برق فشار قوی درمقطع کنونی آنقدر مشهود وعینی نیست اما بنابه نظر کارشناسان درطولانی مدت اثرات جبران ناپذیری بر سلامت جسم و روح افراد باقی خواهد گذاشت.

\n\n

دیگر شهروند گناوه ای گفت: نصب دکل و کابل های فشارقوی روباز از لحاظ بصری شکل نازیبایی به شهر می دهد.

\n\n

حسین بهروزی افزود: به جای این که در داخل بلوار این شهر گردشگری گل و گیاه کاشته شود، دکل های با ارتفاع بلند با پایه های بتنی برافراشته خواهد شد.

\n\n

وی بیان کرد: رعایت نشدن حریم خطوط برق فشار قوی و زندگی در داخل یا محدوده اطراف این حریم می تواند باعث بروز مشکلات و بیماری های متعددی ازجمله سرطان ها شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر