شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۹۴۰
سه‌شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۰

فکرشهر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اصلاح سبک زندگی می‌توان تا حد زیادی از ناباروری در مردان پیشگیری کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، دکتر قاسم برجوئی‌فرد روز سه شنبه در نشست بزرگداشت هفته سلامت مردان افزود: زندگی شهری و مدرن اغلب با بی‌تحرکی، چاقی و استرس همراه است که بر باروری مردان تأثیر منفی دارند.

وی یادآورشد: افزایش یا کاهش وزن زیاد، فعالیت‌های ورزشی سخت، مصرف سیگار و دخانیات، مصرف کافئین زیاد به میزان بیشتر از پنج فنجان قهوه در روز، استفاده بعضی از داروها خصوصاً داروهای هورمونی توسط ورزشکاران نیز با کاهش قابل‌توجه قدرت باروری همراه است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موارد مؤثر در ناباروری مردان، استرس‌های روحی و فیزیکی شدید است اظهارداشت: عدم مصرف سیگار، تنباکو، الکل و مواد مخدر نقش مؤثری در پیشگیری از ناباروری مردان دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: وزن مناسب، ورزش کردن و پرهیز از مصرف مواد نیروزای هورمونی و استروئیدهای آنابولیک نیز از دیگر موارد مؤثر در پیشگیری از ناباروری است.

برجویی فرد اظهارکرد: همچنین مردم باید از پوشیدن لباس‌های تنگ پلاستیکی خودداری کرده و بیشتر از لباس‌های نخی و گشاد استفاده کنند.

وی گفت: مردان باید در محیط‌هایی که دارای مواد شیمیایی مضر و فلزات سنگین هستند، با رعایت نکات ایمنی کار کنند و از آلاینده‌های محیطی دوری نمایند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر