سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۹۹۹
چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۱

فکرشهر: معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان بوشهرگفت: امور جوانان جمعیت هلال احمر استان بوشهر در انجام خدمات بشردوستانه در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف به آحاد جامعه خدمت می‌کند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمود مظفری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان بوشهر در امورات و انجام خدمات بشردوستانه در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف به آحاد جامعه خدمت می‌کند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزود: در طرح ایمنی و سلامت نوروزی این معاونت با حضور اعضای جوان خواهر و برادر در قالب پست‌های ایمنی و سلامت نسبت به ارائه خدمات بشردوستانه امدادی به مسافرین نوروزی در ایام نوروز در سطح استان اقدام می‌کند.

وی گفت: همچنین در طرح‌ها و برنامه‌هایی همچون رفیق خوشبخت ما، چلچراغ و بانی مهر نسبت به خلق آثار هنری مانند فیلم، عکس، کلیپ و سایر آثار از خود در این طرح‌ها شرکت می‌کنند.

اجرای طرح ملی دادرس

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان کرد:. طرح‌های رفیق خوشبخت ما و چلچراغ در خصوص سردار دل‌ها شهید سلیمانی است و طرح بانی مهر با اهدای نوشت افزار و کیف به دانش آموزان به وزارت از سوی افراد خیر و با همکاری سازمان جوانان در اول مهرماه انجام می‌شود.

وی یادآور شد: یازدهمین طرح ملی دادرس نیز در استان بوشهر در حال انجام است و ۱۵۰ کانون دانش آموزی آموزش‌های لازم امدادی به میزان هشت ساعت را فرا می‌گیرند.

وی اضافه کرد: همچنین طرح همتا ویژه دانش آموزان ابتدایی است که در مدارس ابتدایی هر مربی هلال احمر ۱۱۲ نفر از دانش آموزان را در خصوص هلال احمر و حوادث به میزان دو ساعت آموزش می‌دهد.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان گفت: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر بیش از هفت هزار نفر عضو دارد که در سامانه عضویت این سازمان ثبت نام کرده‌اند و دارای کد عضویت هستند.

اجرای کارهای عام المنفعه

وی ادامه داد: کارهای عام المنفعه همچون درختکاری به مناسبت هفته درختکاری، پاکسازی ساحل، پارک‌ها وتفرجگاه‌ها و اماکن عمومی فعالیت‌های عام‌المنفعه و بشردوستانه و کارهای نمادین اعضای سازمان جوانان در قالب فعالیت‌های بشردوستانه توسط این سازمان انجام می‌گیرد.

مظفری بیان کرد: اهدای خون توسط اعضا سازمان جوانان، برنامه‌های اردویی ویژه اعضای سازمان جوانان، طرح دادرس پیشرفته در شیراز نیز امسال انجام گرفت و اعضای سازمان جوانان در آن شرکت کردند.

وی گفت: تیم‌های سحر سفیران حمایت‌های روانی نیز از دیگر فعالیت‌های اعضای سازمان جوانان است که پس از حوادث و بلایا با حضور تیم‌های سحر در مناطق آسیب دیده نسبت به باز توانی و روحی کودکان و نوجوانان بازمانده از حوادث در خصوص سلامت روح و امید به زندگی آنها کار می‌کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری مانور زلزله مدارس نیز از مهمترین کارهای حوزه جوانان است که هشتم آذر توسط اعضا دانش آموزان و با هماهنگی معاونت امور جوانان در سطح استان و همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر