دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون صید اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: 10 هزار صیاد بوشهری روزدوشنبه همزمان با پایان طرح دریابست فصل صید میگو را در پهنه خلیج فارس آغاز کردند.\n\nبه گزارش فکرشهر، عباس آهنگر مقدم درگفت وگو با ایرنا افزود: این صیادان با 740 قایق و490 لنج دارای مجوز صید میگو عازم سفر دریا شدند.\n\nوی اضافه کرد: صید میگو در دریای خلیج فارس در محدوده آبهای استان بوشهر و صیدگاه های مشخص شده برای قایق ها از امروز و برای لنج ها از هفتم مرداد آزاد است.
کد خبر: ۱۳۳۲۴
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۰

فکرشهر: معاون صید اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: 10 هزار صیاد بوشهری روزدوشنبه همزمان با پایان طرح دریابست فصل صید میگو را در پهنه خلیج فارس آغاز کردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عباس آهنگر مقدم درگفت وگو با ایرنا افزود: این صیادان با 740 قایق و490 لنج دارای مجوز صید میگو عازم سفر دریا شدند.

\n\n

وی اضافه کرد: صید میگو در دریای خلیج فارس در محدوده آبهای استان بوشهر و صیدگاه های مشخص شده برای قایق ها از امروز و برای لنج ها از هفتم مرداد آزاد است.

\n\n

آهنگر مقدم ادامه داد: مناطق منگف، یرول، دیر، خارگو و گناوه (محل استقرار سازه های بتنی زیستگاه مصنوعی) و درمنطقه آبهای شهرستان بوشهر و مناطق ساحلی روبروی نیروگاه اتمی بوشهر تا بندر دلوار در تنگستان و اطراف مطاف در شهرستان دیر برای حفاظت از نوزادان میگو به عنوان مناطق ممنوعه صید اعلام و صید به وسیله ترالرهای میگو در این محدوده ممنوع است.

\n\n

وی بیان کرد: درمحدوده آبهای ساحلی بوشهر روبروی نیروگاه اتمی تا بندر دلوار درعمق کمتر از پنج متر و اطراف مطاف (رود مند) کمتر از عمق 10 متر صید ممنوع است.

\n\n

آهنگر مقدم گفت: مدت زمان صید در هر سفر دریایی برای قایق های صیادی بنزینی و دیزلی در همه صید گاه های استان بوشهر 24ساعت، برای موتورلنج های صیادی چهارروز و کشتی های کلاس طبس 20 روز تعیین شده است.

\n\n

وی یادآور شد: پارسال یکهزار و 488 تن میگو در آبهای استان بوشهر صید شد.

\n\n

آهنگرمقدم اظهار کرد: پایان زمان صید براساس اعلام و بررسی های پژوهشکده میگوی کشور در بوشهر تعیین می شود.

\n\n

وی درباره قیمت این آبزی گفت: نرخ میگو براساس میزان عرضه و تقاضا تعیین می شود.

\n\n

طرح دریابست امسال برای نخستین بار به صورت طرحی مدون و قانونمند از 15 تیر تا پنجم مرداد در آبهای استان بوشهر اجرا شد.

\n\n

این طرح برای صیانت از نسل آبزیان 20 روز پیش از آغاز فصل صید میگو به منظور رسیدن میگوها به قابلیت صید و جلوگیری از صید بی رویه و خارج فصل توسط افراد سودجو و متخلف به اجرا درآمد.

\n\n

براساس این طرح سفر دریایی شناورهای صیادی دراین مدت ممنوع است. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر