يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۶۳۱
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

فکرشهر: مسئولان و نمایندگان فعالان اقتصادی و اجتماعی این شهرستان در جلسه شورای اداری که باحضور وزیر کشور در فرمانداری برگزار شد،، خواسته ها و نیازهای منطقه و مردم را مطرح کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا در این جلسه مسئولان به بیان خدمات نظام و دولت و نیازهای مردم پرداختند و نمایندگان فعالان اقتصادی و اجتماعی مطالبه‌های خودرا مطرح کردند.

فرماندار گناوه گفت: شهرستان گناوه در دور اول سفر استانی رئیس جمهور ۹ پروژه داشته است که همگی آنها فعال و از پیشرفت خوبی برخوردارند.

محمدتقی صفری افزود: در یک سال از روی کارآمدن دولت انقلابی و جهادی آیت الله رئیسی چندین پروژه که سال‌ها راکد مانده بود، فعال شدند.

وی بیان کرد: محوریت کاری مدنظر در شهرستان گناوه توجه زیربناها و زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف است.

فرماندار گناوه گفت: این شهرستان دارای ظرفیت و قابلیت‌های زیادی است که می تواند به توسعه و رونق این منطقه کمک کند.

وی ادامه داد: این شهرستان جدا از بحث تجارت و دریا در عرصه‌های کشاورزی و شیلات از جمله در حوزه آبزی و طیور و مرغ گوشتی گام‌های خوبی برداشته است.

صفری افزود: توجه به احداث سدهای آبخیزداری در برنامه‌های اولویت قرار دارد و تاکنون چندین پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: احداث سد چهارروستایی آینده روشنی برای کشاورزی در این منطقه دارد و نقش موثری در جلوگیری از هدررفت میلیون ها مترمکعب ناشی از آب‌های بارندگی و جلوگیری از رسوب به خور دارد که امیدواریم با تامین اعتبار اجرایی شود.

فرماندار گناوه ادامه داد: جاده گناوه به میشان و گناوه به گچساران ۲ طرح محوری و راهبردی مهم در حوزه راه است که برای تکمیل نیازمند اعتبار است.

امام جمعه گناوه گفت: سفر استانی رئیس جمهور به نقاط کشور تاکنون خیرات و برکات زیادی به همراه داشته است و امیدواریم در این سفر نیز شهرستان گناوه بهره مند شود.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: حضور وزرا در شهرستان‌های استان بوشهر از جمله گناوه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: بحث کالای ملوانی و سفر سوم شناورها یکی از مطالبه‌های مردم این دیار است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: باتوجه به مصوبه شورای تامین، جابه جایی کالا در استان آزاد اعلام شده است و باید به آن عمل شود.

امام جمعه گناوه گفت: موضوع محله امید گناوه و برطرف کردن مشکل سنددارکردن منازل مردم روستاهای مال خلیفه و مال قاید باید رسیدگی و برطرف شود.

وی افزود: شرکت‌های نفتی باید برای تامین نیروی انسانی از بومی‌های منطقه استفاده کنند و اگر به کار هم گرفته می شوند نباید بعداز مدتی آنها را اخراج کنند.

رکنی حسینی بیان کرد: مشکلات اراضی ۲۸ هکتاری تل چیتی از نقاط بکر این شهر پس از سال ها هنوز تصمیمی در باره آن گرفته نشده است و باید حل و فصل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از این اراضی متعلق به مالکانی است باید با آنها تعامل صورت گیرد تا بتوان این نقطه بکر را به نقطه ای زیبا و گردشگر تبدیل کرد.

شهردار گناوه احداث پارکینگ‌های طبقاتی را برای این شهر گردشگر بسیار ضروری دانست و گفت: باتوجه به اینکه قطعات زمین ادارات راه و شهرسازی و آموزش و پرورش در جوار مجتمع های تجاری و میدان مرکزی وجود دارد و امیدواریم که در اختیار شهرداری برای احداث پارکینگ قرار گیرد.

جواد رستمی اظهارداشت: انتقال صنایع مزاحم به بیرون شهر در دستور کار قرار گرفته است اما امور اراضی استان بوشهر برای تغییر کاربری ۶۸ میلیاردتومان درخواست کرده که شهرداری توانایی پرداخت آن را ندارد.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه در طول سال ۱۰ میلیون مسافر و گردشگر به این شهرستان مسافرت می کنند باید از سوی مسئولان کشوری به این شهرستان به صورت خاص توجه شود.

نمایندگان فعالان اقتصادی و اجتماعی گناوه هم در این جلسه مطالبه هایی داشتند که افزایش سفرهای دریایی، اصلاح و بازنگری لایحه دولت در مورد کالای ته لنجی، حل مشکل بیمه ملوانان، احداث صنایع پایین دستی مرتبط با گاز و نفت و تعیین و تکلیف زمین‌های تعاونی مسکن فرهنگیان و الحاق آن به طرح نهضت ملی مسکن از عمده آنها بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر